پژوهش باید جهت‌مند و گره‌گشای مشکلات جامعه باشد
کد خبر: 3673449
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
مجتبی بابایی:

پژوهش باید جهت‌مند و گره‌گشای مشکلات جامعه باشد

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تویسرکان توجه به پژوهش را ضروری دانست و گفت: پژوهش باید جهت‌مند، مرتبط و گره‌گشای مشکلات جامعه باشد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، به مناسبت هفته پژوهش مراسمی با حضور معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا همدان، معاون فرماندار تویسرکان، طلاب، اساتید، دانشجویان و دیگر مسئولان، 25 آذرماه در سالن همایش دانشگاه آزاد تویسرکان برگزار شد.

مجتبی بابایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلام تویسرکان در این مراسم توجه به پژوهش را ضروری دانست و گفت: پژوهش باید جهت‌مند، مرتبط و گره‌گشای مشکلات جامعه باشد.

وی نیاز اساسی جامعه را پژوهش برشمرد و عنوان کرد: هیچ جامعه‌ای رشد نمی‌کند مگر در سایه توجه به مسائل و مشکلات آن از طریق پژوهش. طبیعتاً هر جامعه‌ای با مسائلی مواجه است که مجموعه‌ متخصص و خردورز باید با تعامل و وحدت رویه از طریق تحقیق و پژوهش راه‌حل آن مسائل را پیدا کنند.

بابایی بیان کرد: ایران اسلامی از لحاظ علمی در منطقه دارای جایگاه خوبی است و باید زیرساخت‌ها برای انجام پژوهش‌ها مهیا شود. بنده معتقدم که در سطح شهرستان هم در عمده مسائل فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی می‌شود برای مجموعه‌ای از پژوهشگران تویسرکان به منظور حل مشکلات طرح مسئله شود.

همچنین در ادامه برنوسی، سرپرست معاونت فرمانداری شهرستان تویسرکان با بیان اینکه هفته پژوهش فرصتی برای ایجاد تعاملات علمی و پژوهشی و ارائه دستاورد‌های علمی و ایده‌های تولید علم و فناوری است و باید همه ما از این فرصت نهایت استفاده را کنیم، گفت: مقام معظم رهبری طی سخنانی فرمودند که علم، پیشرفت علمی و فراگیری نیاز اول كشور است؛ در راستای جهاد علمی، نمایش بروز استعدادها و خلاقیت‌های جوانان برومند این مرز و بوم در این هفته به نمایش گذاشته می‌شود.

وی عنوان کرد: نامگذاری هفته پژوهش، نشان از اهمیت آن در توسعه همه جانبه ایران اسلامی در راستای سیاست‌های علمی دولت تدبیر و امید دارد و موقعیت مناسبی برای بازنگری و آسیب‌شناسی در خصوص شیوه‌های فرهنگ‌سازی در حوزه پژوهش محسوب می‌شود و می‌طلبد محققان و پژوهشگران جهت تجاری‌سازی علوم تحقیقات و پژوهش با دریافت وام‌های کم بهره در تویسرکان ورود کنند.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم از پژوهشگران برتر با اعطای هدایا تقدیر شد.

خدیجه نیکویی‌نژاد

captcha