اعلام مصوبات آخرین جلسه مجمع خیرین قرآنی/جزئیات احداث دارالقرآن ساوه
کد خبر: 3673456
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
شفیعی تشریح کرد:

اعلام مصوبات آخرین جلسه مجمع خیرین قرآنی/جزئیات احداث دارالقرآن ساوه

گروه فعالیت‌های قرآنی: حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، دبیر مجمع خیرین قرآنی استان مرکزی با اشاره به برگزاری سومین جلسه مجمع خیرین قرآنی با دستور جلسه احداث دارالقرآن ساوه و با حضور مسئولان دستگاه‌های مختلف، آخرین تصمیم گیری‌ها درباره احداث دارالقرآن ساوه به عنوان بزرگترین مرکز قرآنی استان را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سومین جلسه مجمع خیرین قرآن استان مرکزی با دستور جلسه احداث دارالقرآن الکریم طه با حضور منصوری، نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی، بهاروند فرماندار ساوه، حجت‌الاسلام قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، حجت‌الاسلام شفیعی، مسئول دارالقرآن اداره‌کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام میرهاشمی، نماینده ولی فقیه در هلال احمر استان، حجت‌الاسلام صابری، رئیس مجمع خیرین قرآنی استان و اعضای مجمع، شهردار و رئیس شورای شهر ساوه به میزبانی فرمانداری این شهرستان شنبه 25 آذرماه برگزار شد.
حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، دبیر مجمع خیرین قرآنی استان مرکزی، در گفت و گو با ایکنا درباره مصوبات این جلسه گفت: احداث مجتمع دارالقرآن الکریم طه ساوه در دستور کار سومین جلسه مجمع خیرین قرآنی استان قرار گرفت. زمینی به مساحت 1500 متر در بخش 2ساوه خریداری شد و قرار است هزینه آن از 10آبان سال 94 تا 10آبان 99در مدت 5سال مبلغ 345 میلیون تومان به سازمان راه و شهرسازی پرداخت شود.
وی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد پروانه ساخت از سوی شهرداری و شورای شهر به صورت رایگان صادر شود که هفته آینده تحویل خواهد شد، خاک برداری نیز توسط شورای شهر و شهرداری انجام می‌شود. این پروژه از سال 95 کلنگ زنی شده و قرارست در 2فاز احداث شود.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان افزود: زیربنای کل این پروژه 3501 متر است که در 4طبقه زیرزمین به مساحت 1050 متر، همکف به مساحت 825 متر، طبقه اول 814 متر و طبقه دوم 812 متر ساخته می‌شود. در این دارالقرآن سالن همایش، کتابخانه، سالن غذاخوری، محل استراحت، ورودی و خروجی مجزا ویژه بانوان و آقایان، کلاس‌های آموزش و سایر بخش‌ها دیده شده است.
حجت‌الاسلام شفیعی تصریح کرد: در این جلسه که با همکاری بسیار خوب مسئولان استانی و شهرستانی و مجمع خیرین استان و شهرستان برگزارشد مقرر گشت علاوه بر مساعدت خیرین، صنایع موجود در دو شهرستان ساوه و زرندیه نیز در قالب تأمین مصالح و دیگر اقلام به صورت نیم بها و تخفیف ویژه یا رایگان از طرح حمایت کنند.
وی بااشاره به اینکه دارالقرآن طه ساوه در حال حاضر بزرگترین مرکز دارالقرآن استان است، گفت: باساخت این دارالقرآن پشتوانه خوبی در برگزاری برنامه‌های قرآنی استانی یا حتی کشوری خواهیم داشت. برآورد ما تا اتمام کار رقمی بالغ بر 2میلیارد و 500 میلیون تومان است.

captcha