حفاظت و حراست از حرکت شهدا وظیفه انسانی و شرعی ماست
کد خبر: 3673462
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
فرماندار آستارا:

حفاظت و حراست از حرکت شهدا وظیفه انسانی و شرعی ماست

گروه اجتماعی: رنجکش با بیان اینکه شهدا متعلق به ملت هستند، گفت: حفاظت و حراست از حرکت ها و ارزش های آنان وظیفه شرعی و انسانی ماست.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، یونس رنجکش، فرماندار شهرستان آستارا امروز، 26 آذر در نشست شورای مشورتی معتمدین معین فرمانداری و ساماندهی گلزارهای شهدا آستارا، اظهار کرد: شهدا متعلق به ملت هستند و همه تکلیف داریم از این میراث ماندگار و معنوی و ارزش های جامعه صیانت کنیم و یاد و نامشان را گرامی داریم.

وی اضافه کرد: ما یک تکلیف قانونی براساس تشکیلات سازمانی داریم که وظایفی برای هر دستگاه اجرایی تعریف کرده است که باید انجام شود و هم به عنوان یک هموطن و یک انسان تکلیفی اخلاقی داریم، چرا که به عنوان عضوی از جامعه ایرانی آرامش و امنیت امروز را مدیون خون هایی هستیم که ریخته شده و مدیون ایثارگری هایی هستیم که اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما نمی توانیم روزی که کشورمان نیاز داشت و آنها ورود کرده اند و از جان و مال گذشتند را فراموش کنیم. ما نباید امروز که آنها نیستند به خانواده هایشان پشت کنیم، بلکه حفاظت و حراست از حرکت ها و ارزش های آنان وظیفه شرعی و انسانی ماست.

رنجکش افزود: یکی از نشانه های پاسداشت شهدا توجه به گلزارهای آنان است که می بایست در شهرستان آستارا به نحو شایسته ای مراقبت و نگهداری شوند.

وی بر ساماندهی، مرمت و بازسازی گلزارهای شهدا در سطح شهرستان توسط شهرداری ها و دهیاری ها تاکید کرد و ادامه داد: ساماندهی و بازسازی این گلزارها براساس تکلیف قانونی برعهده سازمان های مسئول واگذار شده است و هر چند اقدامات خوبی انجام گرفته، اما گاهی بر اثر غفلت ها برخی از گلزارهای شهدا آنگونه که شایسته است رسیدگی نشده اند.

فرماندار آستارا دیدار با خانواده شهدا و جانبازان را مهم برشمرد و گفت: هر یک از دستگاه های اجرایی باید مسئولیت دیدار به یک یا چند خانواده شهید و جانباز را بر عهده گیرد و پیگیر مشکلات آنها شود.

وی به بحث اشتغالزایی فرزندان و خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران اشاره کرد و یادآور شد: تسهیلات خوبی در بخش اشتغالزایی فراهم آمده است و اگر این عزیزان بتوانند از تخصص خود بهره گیرند می توانند در بخش گردشگری تسهیلات کم بهره دریافت کنند و باید با برگزاری در دوره های مهارت آموزی و آشنایی با فضای کسب و کار آنها را نیز هدایت کرد تا بتوانند از این تسهیلات بهره ببرند.

captcha