سومین جشنواره مد و لباس در شهرکرد برگزار می‌شود
کد خبر: 3673472
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵

سومین جشنواره مد و لباس در شهرکرد برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از اعلام فراخوان و برگزاری سومین جشنواره مد و لباس ایرانی - اسلامی محلی در شهرکرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از تسنیم در شهرکرد با اشاره به برگزاری این جشنواره تا پایان امسال اظهار داشت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند عکس طرح‌های دوخته شده بر روی سی‌دی را برای داوری به دبیرخانه جشنواه ارسال کنند.
وی افزود: طرح‌های منتخب از دوره نخست داوری برای داوری نهایی باید در دوخت کامل ارائه شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: علاقمندان به شرکت در این جشنواره به دبیرخانه این جشنواره واقع در شهرکرد، بلوار آیت الله کاشانی و فارابی، مجتمع فرهنگی و هنری غدیر اداره کل ارشاد اسلامی استان، واحد هنرهای تجسمی مراجعه و یا با شماره تلفن 03833331956 تماس حاصل کنند.
کارگران موضوع جشنواره را طراحی لباس بانوان مانند مانتو اجتماع، مشاغل و مجلسی، چادر مشکی و چادر نماز، مقنعه و لباس محلی عنوان کرد.
وی گفت: طرح‌ها و مدل‌های پوشش در بخش مسابقه باید ابداعی، ابتکاری و قابلیت تولید عمده داشته و مطابق با موازین اسلامی، فرهنگ وهویت ایرانی ارائه شوند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هر طرح می‌تواند با ارائه 4 رنگ در هر بخش جشنواره شرکت کند، تصرحی کرد: در مرحله اول جشنواره عکس طرح دوخته شده به روی سی‌دی ارائه شود و طرح‌های داوری شده به مرحله دوم جشنواره راه می‌یابند.
کارگران شرکت در جشنواره استانی مد و لباس برای طراحان، تولیدکنندگان، عرضه‌کنندگان و فرهیختگان را آزاد اعلام کرد.
وی افزود: این جشنواره به ‌منظور حفظ و تقویت فرهنگ و هویت ایرانی و ترویج الگو‌های بومی، محلی و هدایت بازار تولید و عرضه لباس و پوشاک براساس طرح‌ها و الگو‌های داخلی و مقابله با الگو‌های بیگانه غیر مأنوس با هویت ایرانی برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری هدف از اجرای این جشنواره را ایجاد فضای مناسب برای معرفی برند، زمینه‌سازی کشف استعداد‍‌ها و ابتکارها، ساماندهی طراحی، تولید و توزیع پوشاک، اشتغال‌زایی برای طراحان مد و لباس استان و ترویج لباس‌های قومی ومحلی در سطح استان دانست.

captcha