مسئولان پاسخگوی مردم باشند
کد خبر: 3673481
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
در حاشیه افتتاح ساختمان اداره‌کل بازرسی استان زنجان عنوان شد؛

مسئولان پاسخگوی مردم باشند

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اگر عنصر مفیدی برای جامعه نباشیم و گرهی از کار مردم باز نکنیم عدم ما به مراتب بهتر از وجودمان خواهد بود و باید در روز قیامت پاسخگو باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ظهر امروز یک‌شنبه 26 آذرماه در آیین افتتاح ساختمان جدیدالحداث اداره‌کل بازرسی استان زنجان، اظهار کرد: در دین مبین اسلام خدمت به مردم جایگاه ویژه‌ای دارد.
 
وی افزود: اهمیت خدمت به مردم و برآوردن حاجات آنها از منظر ائمه معصوم نیز مغفول نمانده به طوری که امام حسین (ع) فرمودند: «اِعلَموا اَنَّ حَوائِجَ النّاسِ اِلَیکُم مِن نِعَمِ اللهِ عَلَیکُم، فَلا تَمَلُّوا النِّعَمَ فَتُحَوَّلَ اِلی غَیرِکُم»؛ «بدانید که نیازمندی‌های مردم به شما، از نعمت‌های الهی بر شماست. پس از این نعمت‌ها خسته نشوید که هر آینه به سوی دیگران سوق یابد» و همین امر در بیان حضرت علی (ع) نیز بیان شده است.
 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان تاکید کرد: اگر عنصر مفیدی برای جامعه نباشیم و گرهی از کار مردم باز نکنیم عدم ما به مراتب بهتر از وجودمان خواهد بود و باید در روز قیامت پاسخگو باشیم.
 
استحقاق مردم به عنوان ارباب رجوع در ادارات برخورد مناسب توام با کرامت انسانی است

همچنین در این مراسم ناصر سراج، رئیس بازرسی کل کشور با بیان اینکه در راستای فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با فساد، این وظیفه ماست که با فساد مبارزه کنیم، تصریح کرد: کسی از مدیران نظام اسلامی انتظار فساد و حتی خلاف کوچک را ندارد و قطعا با متخلفان برخورد جدی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه باید واقعیت‌ها بیان شود، تاکید کرد: سیاه‌نمایی در رابطه با نظام پذیرفته نیست و مسئولان باید ایجابی و مثبت صحبت کنند و اگر مدیری خلاف مرتکب شد با جدیت برخورد می‌کنیم.
 
یادآور می‌شود ساختمان جدید اداره‌کل بازرسی استان در محل مجتمع ادارات استان در زمینی به مساحت 2900 متر مربع و با زیربنای 3100 متر بنا احداث و 4 میلیارد و 700 میلیون تومان برای آن هزینه شده است.
captcha