جای شرکت های دانش بنیان در آذربایجان غربی خالی است
کد خبر: 3673485
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
صفر زاده:

جای شرکت های دانش بنیان در آذربایجان غربی خالی است

گروه اجتماعی: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت: استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان های تاثیر گذار کشور در بحث توسعه، جای خالی شرکت های دانش بنیان را در بطن خود حس میکند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 26 آذر، نادر صفر زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی در آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره های دانش آموزی و معلمان پژوهنده استان اظهار کرد: آذربایجان غربی با وجود جمعیتی بالغ بر سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیتی بسیار بالاتر از برخی کشور های جهان دارد و با عنوان یکی از استان های تاثیر گذار در بحث توسعه و پیشرفت کشور نیازمند فعالیت های شرکت های دانش بنیان و ورود پزوهشگران به این عرصه است.

وی افزود: قوی ترین کشور های جهان امروز پیشرفت و سعادت خود را مدیون شرکت های دانش بنیان هستند، استان آذربایجان غربی نیز باید به همت مسئولین، دولت و ورود اساتید به این حوزه و با درک مشکلات روز در راستای توسعه و پیشرفت با حداقل کردن آسیب ها توسط سیستم های اختراعی قدم بردارند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز مدارس استان در سطح بسیار مطلوبی در بحث پژوهش ورود یافته است ادامه داد: علاوه بر مدارس آموزش های عالی و دانشگاه ها نیز با ورود و فعالیت روزافزون در زمینه پژوهش و تحقیق فرصتی را برای حل موضوعاتی که حیات و پیشرفت کنونی جامعه را با خطر مواجه می سازد ایجاد کند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: همانطور که پس از انقلاب اسلامی، کشور ایران با پیشرفت در حوزه دفاعی و نظامی در میان جوامع حرفی برای گفتن دارد باید از تمامی ظرفیت های علمی و پژوهشی بهره برداری شود تا شاهد پیشرفت و توسعه روز افزون در جامعه باشیم.

 

 

captcha