اعلام برنامه‌های هفته گرامیداشت قرآن و عترت در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3673494
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

اعلام برنامه‌های هفته گرامیداشت قرآن و عترت در آذربایجان‌شرقی

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، برنامه‌های گرامی داشت هفته قرآن، عترت و نماز را در استان اعلام کرد.

طاهر علمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به آغاز هفته قرآن دانش‌آموزی گفت: این هفته از ۲۴ آذرماه آغاز و تا ۳۰ آذرماه با اجرای برنامه‌های مختلف ادامه دارد.

وی، افزود: مشارکت دادن دانش‌آموزان نخبه قرآن در برنامه‌های اجرایی هفته قرآن، برگزاری جلسات آموزشی در راستای توانمندسازی اولیای دانش‌آموزان، برگزاری نشست‌های سبک زندگی و اهتمام ویژه به نماز جماعت مدارس از سرفصل‌های مهم هفته قرآن دانش‌آموزی است.

وی، تصریح کرد: از برکات آموزش و تلاوت قرآن، تقویت ایمان و صفای دل، تخفیف گناهان، رفع غم و اندوه، برقراری نشاط و شادمانی و سالم سازی زندگی آدم هاست، پس لازم است به قرآن تحت عنوان اساسنامه زندگی سعادتمندانه نگاه کرد و به عنوان یک قانون محکم زندگی نگریست چرا که قرآن معلم اخلاق است و هر معلم اخلاق جز راهنمایی به صراط مستقیم، چیز دیگری به انسان‌ها یاد نمی‌دهد.

علمی، با اشاره به برنامه‌های مهم این هفته گفت: آغاز به کار مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی در ۱۱ رشته، از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی، برگزاری محافل انس با قرآن در مدارس، برگزاری نشست‌های تخصصی با اولیا جهت تبیین راهكارهای تربیت دینی و قرآنی دانش آموزان، افتتاح طرح تجهیز تعدادی از نمازخانه ­های مدارس، دیدار چهرههای قرآنی با ائمه جمعه و جماعات و پیشكسوتان، همایش مرجعیت و ولایت پذیری، افتتاح طرح بزرگ نهضت آموزش عمومی قرآن كریم در چند مدرسه استان، مسابقه نقاشی و نمایشگاه با موضوع قرآن كتاب زندگی من، دیدار با خانواده سریعترین حافظان قرآن جهان اسلام، برگزاری مسابقه تفسیر قرآن كریم و برنامه های متعدد دیگر را در بین فرهنگیان را از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز برشمرد.

captcha