شرکت 1085 فرهنگی استان در برنامه معلم پژوهنده
کد خبر: 3673520
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

شرکت 1085 فرهنگی استان در برنامه معلم پژوهنده

گروه اجتماعی: معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در آئین نمادین تجلیل از معلمان و دانش آموزان پژوهشگر برتر استان از شرکت 1085 معلم در بیستمین برنامه معلم پژوهنده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، طالب محمدی، معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان، گزارشی از برنامه ها و فعالیت های پژوهش آموزش و پرورش کردستان ارائه کرد و گفت: در بیستمین برنامه معلم پژوهنده 1058 نفر از فرهنگیان استان شرکت داشتند که شهرستان های ناحیه دو سنندج، مریوان و دیواندره به ترتیب بیشترین تعداد افراد شرکت کننده در این برنامه را داشته اند.
محمدی با بیان اینکه 25 آذر سال 79 از سوی شورای فرهنگ عمومی به نام روز پژوهش و هفته آخر این ماه نیز به نام هفته پژوهش نام گذاری شده است؛ گفت: این نام گذاری به دلیل اهمیت موضوع تحقیق و پژوهش در زندگی می باشد.
وی آشنایی با دستاوردهای پژوهش، گسترش فرهنگ پژوهش و تعامل مردم با دست اندرکاران پژوهش را از اهداف هفته پژوهش عنوان کرد و گفت: پژوهش نیاز فطری بشر و دروازه توسعه کشور است.
طالب محمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش خاستگاه اصلی پژوهش و تحقیق است؛ گفت: اگر بخواهیم پژوهش را در جامعه گسترش دهیم باید به آموزش و پرورش توجه کنیم .
وی یکی از شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ساحت علمی و فناورانه عنوان و تصریح کرد: آموزش و پرورش به دنبال نهادینه کردن فرهنگ پژوهش و تحقیق است.
معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود، گزارشی از بیستمین برنامه اقدام پژوهی معلمان استان ارائه کرد و با بیان اینکه در سال تحصیلی 93-94 تعداد 441 اقدام پژوهی، در سال تحصیلی 94-95 تعداد 503 اقدام پژوهی توسط معلمان صورت گرفته است؛ اظهار داشت: در سال تحصیلی 95-96 با رشد 100 درصدی تعداد اقدام پژوهی معلمان به 1085 مورد افزایش یافته است .
وی افزود: در سال جاری تعداد سه اثر اقدام پژوهی معلمان استان به مرحله کشوری راه یافت و امید فدایی از ناحیه دو سنندج، نادر نصیری از دیواندره و کیهان خیرآبادی از موچش مورد تقدیر وزارت قرار گرفتند.
وی همچنین گزارشی از فعالیت های علمی و پژوهشی فرهنگیان استان در سال 96 ارائه کرد و یادآور شد: تعداد 63 نفر از همکاران فرهنگی در این فعالیت ها شرکت نموده اند و 24 اثر مورد تایید قرار گرفته است.

captcha