خدمت در فوریت‌های پزشکی همانند عبادت است
کد خبر: 3673527
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵

خدمت در فوریت‌های پزشکی همانند عبادت است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در نشست با مدیر و کارکنان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: این شغل خداپسندانه و به مثابه عبادت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز در نشست با مدیر و جمعی از کارکنان مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان، گفت: در گرفتاری‌ها و حوادث چشم امید حادثه‌دیدگان بعد از خدا به کارکنان خدوم فوریت‌های پزشکی است که پس از دیدن آن‌ها احساس آرامش می‌کنند.
وی افزود: فوریت‌های پزشکی مهم‌ترین و مؤثرترین یگان کشور است که هر لحظه اشتغال در این یگان خدمت به مردم و خداوند است و برای آخرت و زندگی ابدی سرمایه‌گذاری می‌شود.
آیت‌الله علما خطاب به کارکنان این مرکز، اظهار کرد: خانواده‌های شما هم در ثواب کار شما شریک هستند و اگر آن‌ها اهمیت و خداپسندانه بودن کار شما را درک کنند با شرایط سخت‌کاری شما راحت‌تر کنار خواهند آمد.
صائب مدرسی، مدیر مرکز مدیریت و حوادث و فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه، گفت: در استان کرمانشاه 54 پایگاه فعال داریم که یک پایگاه در هوانیروز و همراهی یک بالگرد آماده به‌کار است.
وی افزود: در بحث اربعین کمیته بهداشت و درمان جزء بهترین کمیته‌ها شناخته شد که با 40 نقطه فعال و 60 آمبولانس و 10 درمانگاه شبانه‌روزی خدمات گسترده‌ای ارائه شد.
مدرسی به زلزله کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله تیم‌های ارزیاب به منطقه اعزام شدند و در کمترین زمان ممکن نیز تیم‌های اورژانس اعزام شدند و با کمک بالگردهای هوانیروز و دیگر نهادها در 24 ساعت اول 7 هزار مصدوم به کرمانشاه منتقل شدند که یک رکورد در این زمینه ثبت شد.

captcha