«ابوغریب» در جشنواره فجر به نمایش در می‌آید
کد خبر: 3673551
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹

«ابوغریب» در جشنواره فجر به نمایش در می‌آید

گروه هنر: فیلم سینمایی «ابوغریب» به کارگردانی بهرام توکلی فیلمی دفاع مقدسی است که برای اولین بار در جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد.

«ابوغریب» در جشنواره فجر به نمایش در می‌آید
 
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، فیلمبرداری فیلم سینمایی «ابوغریب» در مراحل پایانی است. این کار یک اثر متفاوت در حوزه سینمای دفاع مقدس است که در جنوب کشور جلوی دوربین رفته و کارگردانی کار را بهرام توکلی بر عهده دارد. این فیلم برای اولین‌بار در جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد.
 این کار دفاع مقدسی را سعید ملکان تهیه کرده و در آن جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، مهدی قربانی و... در آن نقش آفرینی کرده‌اند. این کار با حمایت سازمان هنری اوج تولید می‌شود. درباره این کار باید گفت که صحنه‌های جلوه‌های ویژه فیلم، جز کار‌های مثال زدنی سینمای ما محسوب می‌شود.
در خلاصه فیلم سینمایی «تنگه ابوغریب» چنین آمده؛ در ۲۱ تیرماه ۱۳۶۷، حمله وسیعی سراسر جبهه جنوب را درگیر می‌کند، یکی از نقاط حساسی که دشمن قصد عبور از آن و رسیدن به شهر‌ها و جاده‌های کلیدی ایران را دارد تنگه ابوغریب است، تنگه‌ای که نام و خاطره‌اش در میانه تاریخ رسمی روز‌های پایانی جنگ گم شده، تنگه‌ای که محل مقاومت افراد گردان عمار بود.
سایر عوامل فیلم عبارتند از؛ مدیر فیلمبرداری: حمید خضوعی ابیانه، طراح صحنه و لباس: محمدرضا شجاعی، صدابردار: رشید دانشمند، طراحی و ترکیب صدا: امیرحسین قاسمی، مدیر تولید: محمدرضا منصوری، برنامه ریز: علی مردانه، دستیار اول کارگردان: محمد عسگری، جانشین تولید: کیومرث عباسی، مشاور رسانه‌ای: علی مرادخانی، عکاس: محمد بدرلو، محصول مرکز فیلم و سریال سازمان هنری رسانه‌ای اوج.
captcha