پیشنهاد «مهدی قره‌شیخلو» به مؤسس مسابقه دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 3673554
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۱

پیشنهاد «مهدی قره‌شیخلو» به مؤسس مسابقه دارالقرآن امام علی(ع)

گروه مسابقات: رئیس سازمان دارالقرآن الکریم به مؤسس مسابقه دارالقرآن امام علی(ع) پیشنهاد داد تا چیزی شبیه به لیگ‌های ورزشی که در کشور مطرح و اجرایی می‌شود، در حوزه قرآن نیز اتفاق بی‌افتد که موجب رونق جلساتی قرآنی شود.

مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص پیشنهادی که به مؤسس مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) داده شده، درباره اینکه «شرکت‌کنندگان در این مسابقه از جلسات آموزش قرآن معرفی شوند»، اظهار کرد: این دارالقرآن سال‌ها است که هم در حوزه آموزش و هم در حوزه مسابقات فعالیت می‌کند و مسابقات در طول 11 دوره رشد مطلوبی داشته است.
وی ادامه داد: به‌طوری که امسال بیش از هفت هزار نفر در این مسابقات نام‌نویسی کرده‌اند که چهار هزار نفر در مسابقات حاضر شدند و مدیریت این جمعیت کار سخت و طاقت‌فرسایی است و این مسابقات 10 روز به طول انجامید، پیشنهاد دادم به جهت اینکه جلسات آموزشی قرآن را تقویت کنیم تعدادی از جلسات را در حوزه دارالقرآن امام علی(ع) در سراسر کشور راه‌اندازی کنیم که پشتیبانی‌ و حمایتش از سوی این دارالقرآن صورت گیرد و در واقع این جلسات پایه‌ای برای معرفی منتخبان برای حضور در این مسابقات شوند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: اتفاق خوبی که در اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) در بخش بانوان افتاد علاوه بر جوایزی که از سوی دارالقرآن به برندگان اهدا شد، آیت‌الله سیدهاشم رسولی محلاتی، عضو ارشد دفتر امام راحل و مقام معظم رهبری حضور در مراسم پیدا کردند و هدیه‌ متبرک قرآنی از سوی مقام معظم رهبری به رتبه‌های برتر اهدا شد و گفتند هنگامی که گزارش این مسابقات به ایشان داده شد، مقام معظم رهبری برای همه شرکت‌کنندگان و دست اندرکاران این مسابقات دعا کردند که اتفاق خوبی بود که افتاد و خستگی تمام عوامل را از تن به در کرد.
قره‌شیخلو عنوان کرد: بر این اساس باید فیلتری داشته باشیم که از سویی هم به تشویق قاریان و حافظان برای حضور بهتر در جلسات قرآنی، بپردازیم و هم محل معرفی از طریق این جلسات باشد که به فراوانی جمعیت مواجه نشویم که این فراوانی ممکن است گاهی از اوقات کیفیت را کاهش دهد.
وی تصریح کرد: بهتر است چیزی شبیه به لیگ‌های ورزشی که در کشور مطرح و اجرایی می‌شود، در حوزه قرآن نیز اتفاق بی‌افتد که هم موجب رونق جلساتی قرآنی شود و هم افرادی که توانایی تشکیل جلسات قرآن دارند تشویق شوند که این جلسات را برگزار کنند.
رئیس سازمان دارالقرآن بیان کرد: قرار شد کار کارشناسی این موضوع انجام شود و با استفاده از ظرفیت این مؤسسه بتوانیم جلسات قرآن چه در بخش حفظ و چه در بخش قرائت در کشور را توسعه دهیم.
یادآور می‌شود، یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از ۱۵ تا ۲۴ آذرماه در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

 

captcha