فرودگاه اراک تاکنون 9 میلیارد تومان هزینه برداشته است
کد خبر: 3673579
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
یادگاری:

فرودگاه اراک تاکنون 9 میلیارد تومان هزینه برداشته است

گروه اقتصادی: رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی گفت: فرودگاه اراک از طرح‌های ملی محسوب می‌شود و تاکنون حدود 9 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف این فرودگاه از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی در جلسه پیگیری پروازهای فرودگاه اراک که امروز، 26 آذرماه در فرودگاه اراک برگزار شد، با بیان اینکه کمیته ویژه رونق و ساماندهی پروازهای این فرودگاه باید تشکیل شود، گفت: این کمیته باید با مسئولیت معاونت هماهنگی امور عمرانی تشکیل و نشست‌های آن هر 10 روز یکبار در محل فرودگاه اراک برگزار شود.
وی تاکید کرد: در نشست‌های این کمیته از نظرات کارشناسان و متخصصان صنایع پروازی و افراد مجرب نیز بهره‌گیری شود و بخشی از ساخت و سازهای شهری و فعالیت‌های شهرداری اراک از جمله مجتمع‌های تفریحی و تجاری باید به سمت مسیر فرودگاه کشیده شده و روشنایی مسیر نیز تامین شود.
آقازاده با بیان اینکه باید تدابیری اندیشیده شود که رفت و آمد در فرودگاه اراک برقرار شود، گفت: رونق فرودگاه اراک نقش موثری در توسعه استان مرکزی دارد و حمایت‌های لازم برای این مهم انجام خواهد شد.
زندیه وکیلی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری نیز در این جلسه گفت: فرودگاه اراک از نظر زیرساختی مشکل خاصی ندارد و تمام پروازهایی که از این مسیر برقرار شده بدون هیچ مشکلی به مقصد رسیده است.
وی ادامه داد: فرودگاه اراک تنها در فصول سرد سال دارای مه صبحگاهی است که این مشکل را نیز می‌توان با تغییر زمان پروازها برطرف کرد. اقداماتی که برای روشنایی فرودگاه اراک صورت گرفته امکان پرواز در شب را نیز فراهم کرده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: پویایی بیشتر فرودگاه اراک در گرو همکاری و حمایت همه دستگاه‌های و نهادهای این استان است.
رقیه یادگاری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان مرکزی هم در این نشست گفت: طرح مطالعاتی جاده فرودگاه در دست اجرا است و در این راستا 50 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
یادگاری تصریح کرد: روشنایی جاده فرودگاه دارای مشکلاتی است و طول مسیر نیز نقاطی حادثه خیز دارد که در مطالعه پیش رو این موارد شناسایی می‌شود.
وی در پایان بیان کرد: فرودگاه اراک از طرح‌های ملی محسوب می‌شود و تاکنون حدود 9 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف این فرودگاه از محل اعتبارات استانی هزینه شده است. 

captcha