فتنه 88؛ زمینه‌ساز رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب اسلامی
کد خبر: 3673603
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران مطرح کرد؛

فتنه 88؛ زمینه‌ساز رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی: مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در گردهمایی مسئولین کانون قرآن های شهرهای مازندران گفت: نهم دی ماه نماد پیوند ناگسستنی امت اسلامی با ولایت و زمینه‌ رویش‌های عمومی انقلاب و ریزش‌های خواص در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام ناصرشکریان امیری بعدازظهر امروز26 آذرماه در گردهمایی مسئولین کانون قرآن‌های شهرهای مازندران که در سالن شهدای اداره کل تبلیغات اسلامی مازندارن برگزار شد ضمن تقدیر از زحمات صورت گرفته در سال های اخیر و کسب رتبه برتر فعالیت های قرانی کشور از سوی سازمان دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان، اظهار کرد: فرصت خدمت در نهاد مقدسی چون سازمان تبلیغات اسلامی از برکات خدای متعال است که باید قدر این فرصت ارزنده اما محدود به زمان و شرایط را دانست زیرا فرصت خدمت بسیار اندک و ظرفیت‌های موجود بسیار زیاد است که باید با یک نگاه تعاملی با سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای رفع کمبودها و معضلات و تقویت فعالیت‌های دینی و قرآنی گام‌های اساسی و جدی برداشت.

وی با اشاره به وجود بیش از 800 موسسه، خانه قرآنی روستایی و شهری در مازندران، افزود: بسیاری از این موسسات می‌توانند به عنوان یک قرارگاه فرهنگی در حوزه فعالیت‌های دینی و قرآنی برای رفع یا کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار و مفید واقع شوند.

عضو شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی مازندران با اشاره به کسب رتبه های چندین ساله دارالقران الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در کشور، تصریح کرد: از ظرفیت‌های قرآنی برخی شهرها و روستاهای مازندران باید بیشترین بهره را گرفت و برای شناسایی این ظرفیت‌ها باید برنامه ریزی دقیق و مدونی داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن اهمیت به موضوع سبک زندگی قرآنی و مهارت‌های زندگی در سال‌های اخیر تاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها درباره برخی تغییرات در حوزه سبک زندگی فرمایشاتی داشتند و این به معنی آن است که باید در حوزه سبک زندگی اسلامی و مهارت‌های زندگی قرآنی و ترویج آن از هیچ کوششی دریغ نکنیم و از برگزاری برخی سمینارها و همایش‌های بی‌فایده خودداری کرد.

مدرس حوزه و دانشگاه در مازندران با اشاره به ضرورت تقویت گفتمان انقلاب اسلامی از سوی مسئولین، گفت: امام خمینی(ره) با باور به ما می توانیم این انقلاب را در سال 57 پایه گذاری کرد و رهبری عظیم‌الشان انقلاب هم با تاسی از گفتمان امام روح الله(ره) این مسیر را هدایت و رهبری می کنند و امروز به برکت این گفتمان و فدارکاری شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای راه علم و هسته‌ای و شهدای مدافع حرم ایران اسلامی در امنیت  و اقتدار کامل در منطقه و جهان نقش ایفا می‌کند.

عضو مجمع خیرین قرآنی مازندران، اخلاص را در فعالیت‌ها و کارها بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار کرد: وجود برخی مشکلات اعتباری و پولی نباید ما را از مسیرمان دور نگه دارد و بسیاری از این مشکلات را می توان با تعامل و ارتباط های سازمانی و غیرسازمانی به راحتی برطرف کرد و به هدف رسید و باید در حوزه تربیت کادر متخصص قرانی و تربیت نیروی فعال قرآنی در استان برنامه ریزی بیشتری صورت گیرد.

شکریان امیری ضمن انتقاد از اندک بودن  فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تاکید کرد: امروز دنیای استکبار به این باور رسیده است که نمی تواند با جنگ نظامی در برابر ایران قدرت نمایی کند لذا چندین سال است با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی است که باید با تولید محتوای فاخر در حوزه دین و قرآن نسبت به این اقدام خصمانه ایستادگی و مقابله کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: عمل به وظایف در حوزه فعالیت‌های فردی و اجتماعی و نهادی مهم‌ترین اقدام در باور به ما می‌توانیم است.

شکریان در پایان نهم دی ماه را نماد پیوند امت اسلامی با ولایت دانست و تصریح کرد: برخی ها درصدد هستند که نهم دی ماه فراموش شود ولی نهم دی ماه و فتنه سال 88 نماد بیداری امت اسلامی و کانون رویش های انقلاب اسلامی شد و برخی خواص هم در این برهه حساس مردود شدند و ریزش‌های خواص هم در این برهه حساس اتفاق افتاد.

در ادامه این جلسه سعید قربانی رئیس سازمان دارالقرآن کریم مازندران به تفاهم نامه مشترک بین اداره کل تبلیغات اسلامی و جهاد دانشگاهی درباره پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف علوم قرآن و برگزاری برخی دوره‌های آموزشی برای مربیان، فعالان قرآنی و مدیران موسسات قرآنی استان، برگزاری همایش بزرگ مجمع خیرین قرآنی مازندران در ماه های اخیر، برگزاری کارگاه سبک زندگی، مهارت‌های زندگی قرآنی، مسابقه قرآنی در هفته قرآن اشاره کرد.

captcha