119 نفر در جاده‌های یزد جان خود را از دست دادند
کد خبر: 3673622
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲

119 نفر در جاده‌های یزد جان خود را از دست دادند

گروه اجتماعی: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: در 8 ماهه نخست امسال از 786 تصادف در جاده های استان، 693 نفر مجروح شدند و متأسفانه 119 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محسن صادقیان، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد 25 آذرماه در جمع خبرنگاران استان  با اشاره به تصادفات منجر به فوت در جاده های استان اظهار کرد: در سال 90 تعداد 236 نفر در راه های استان یزد فوت کرده اند که در سال 95 این میزان به 134 نفر کاهش یافته است.
صادقیان سه عامل جاده، انسان و وسیله نقلیه را در تصادفات دخیل دانست و افزود: راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدامات لازم برای کاهش تصادفات انجام داده ولی لازم است در این راستا ارتقای فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین و همچنین ایمنی وسایل نقلیه نیز مد نظر قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در 8 ماهه نخست امسال در تعداد 786 تصادف در جاده های استان، 693 نفر مجروح شدند و متأسفانه 119 نفر نیز جان خود را از دست دادند.
صادقیان با بیان اینکه 693 نفر در جاده‌های استان یزد مجروح شدند، افزود: بر اساس این آمار، روزانه سه نفر بر اثر تصادف در محورهای استان یزد مجروح می‌شوند که این آمار در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از کاهش 25 درصدی برخوردار بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد بیان کرد: در استان یزد 11 اداره شهرستان در حال فعالیت هستند و 14 باب راهدارخانه هم خدمات حمل و نقل و راهداری به جاده‌ها را ارائه می‌کنند.
صادقیان بیان کرد: استان یزد از لحاظ طول راه‌های شریانی رتبه دهم، از لحاظ طول بزرگراه هشتم، طول راه‌های اصلی چهاردهم و طول راه‌های فرعی رتبه 15 کشور را در اختیار دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 20 میلیون تن بار از مبدا استان حمل کردیم و از لحاظ شاخص در رتبه هفتم کشور قرار گرفتیم که 23 درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشتیم.
صادقیان ادامه داد: در هشت ماهه امسال هم 14 میلیون تن جابه‌جا شده که در مقایسه با هشت ماهه سال قبل 12 درصد رشد داشتیم که بیشترین بار مربوط به سنگ آهن، گندله، انواع کاشی و سرامیک و آجر و بلوک است.
وی گفت: همچنین سال گذشته از مبدا استان یک میلیون و 482 هزار نفر جابجایی داشتیم و بار و مسافر‌هایی که مبدا و مقصد آن یزد نیستند و از این استان عبور می‌کنند بسیار بیشتر است به علاوه اینکه در مقایسه با سال 94 میزان چهار درصد رشد داشتیم.

captcha