شهید مفتح مظهر وحدت حوزه و دانشگاه است
کد خبر: 3673628
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸

شهید مفتح مظهر وحدت حوزه و دانشگاه است

گروه معارف: امام جمعه ابرکوه گفت: شهید مفتح نماد و مظهر وحدت دو نهاد علمی و مذهبی در جامعه ایران اسلامی بود و دانشجویان و طلاب کارنامه‌های پربار این شهید گرانقدر را در عرصه‌های دینی، علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی الگو قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، ایرنا نوشت: حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی، امام جمعه ابرکوه روز یکشنبه در جمع طلاب حوزه علمیه ولی عصر (عج) ابرکوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح و سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: شهید آیت الله مفتح نماد و مظهر وحدت دو نهاد علمی و مذهبی در جامعه ایران اسلامی بود، دانجشجویان و طلاب کارنامه‌های پربار این شهید گرانقدر را در عرصه‌های دینی، علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی الگو قرار دهند.
حجت الاسلام حسینی افزود: اندیشه ها، مواضع و مدیریت ها حوزه و دانشگاه از این 2نهاد علمی و حوزوی سرچشمه دارد.
وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه دو مرکز تاثیرگذار در عرصه استقلال سیاسی و فرهنگی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: دانشگاه هدفی بزرگی را در سازندگی شخصیت علمی ، فکری و عملی جامعه دنبال می کند و باید در امر فرهنگ سازی برای رسیدن جامعه به تمدن بزرگ دینی، نقش آفرین باشد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه تاکید کرد: وحدت حوزه و دانشگاه موجب ارتقای علمی کشور و تقویت بنیان های دینی جامعه شده و در اعتلای نظام اسلامی نیز نقش برجسته ای دارد.
مسئول حوزه علمیه ولی عصر (عج) ابرکوه یادآورشد: تا زمانی که وحدت علمی و عملی حوزه و دانشگاه برای دفاع از اسلام و انقلاب اثرگذار باشد، اهداف شوم دشمنان و استکبار جهانی به جایی نخواهد رسید .
یادآور می شود حدود سه هزار دانشجو در پنج مرکز آموزش عالی شهرستان ابرکوه و همچنین 120نفر طلبه در دو حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) و کوثر این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

captcha