کاهش آسیب‌ها فلسفه وجودی ستاد شئون کردستان است
کد خبر: 3673638
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۹

کاهش آسیب‌ها فلسفه وجودی ستاد شئون کردستان است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: فلسفه وجودی ستاد شئون کردستان کاهش آسیب‌ها است و باید در این راستا تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان امروز، 26 آذرماه در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی و مذهبی کردستان با اشاره به برگزاری مراسم اربعین حسینی و برپایی موکب‌های اربعین در استان اظهار کرد: باتوجه به اهمیت اربعین حسینی نیاز بود در ورودی شهرهای استان موکب‌های اربعین آنگونه که شایسته و درشان امام حسین بود برپا می‌شد.
وی مردمی کردن برنامه‌های اربعین حسینی به ویژه موکب‌ها را امری لازم دانست و افزود: موکب‌هاباید هیأتی و مردمی برپا شوند نه دولتی و اداری و هیئات مذهبی در این راستا ورود پیدا کنند.
وی با بیان اینکه ستاد اربعین استان کردستان دارای چند کمیته مختلف است، بیان کرد: کمیته آموزش و فرهنگی ستاد برعهده تبلیغات اسلامی کردستان بود اما نیاز به تخصیص اعتباراتی برای پیشبرد اهداف داشت که برای سال‌های آتی مورد توجه ستاد قرار گیرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان فلسفه وجودی ستاد شئون استان را کاهش آسیب‌های اجتماعی، مناسبتی و غیره خواند و یادآور شد: باید در راستای تحقق این مهم تلاش کرد.
حجت‌الاسلام کرمی عنوان کرد: در استان کردستان ۳۷ سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده‌اند که باید ستاد شئون استان برای کاهش آسیب‌ها در سطح استان به‌ویژه برای این مناطق گام بردارد و فعالیت‌های فرهنگی را تقویت کند.
وی ضمن تقدیر از همکاری همیشگی و حضور منظم اعضای ستاد شئون استان اضافه کرد: اعضای این ستاد افراد صاحبنظری هستند و اگر پیشنهاد و ایده‌ای برای تغییر سیاست‌های ستاد دارند ارائه دهند.
یادآور می‌شود؛ در این جلسه در خصوص آسیب‌های اجتماعی و اربعین و تغییر سیاست‌های ستاد شئون فرهنگی استان بحث و تبادل‌نظر شد.

captcha