افتتاح 10 دفتر خدمات قضائی در کرمان
کد خبر: 3673643
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۲

افتتاح 10 دفتر خدمات قضائی در کرمان

افتتاح 10 دفتر خدمات قضائی در کرمان گروه اجتماعی: معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از افتتاح 7 دفتر خدمات الکترونیک قضائی در استان کرمان طی یک ماه گذشته خبر داد و گفت: دفاتر خدمات قضائی شهرستان‌های بافت، راور و گلباف نیز طی چند روز آینده افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حمید خالقی، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان دیروز یکشنبه، 26 آذر در جمع مدیران دفاتر خدمات قضائی سراسر استان کرمان از افتتاح 7 دفتر خدمات الکترونیک قضائی در استان کرمان طی یک ماه گذشته خبر داد و اظهار داشت: دفاتر خدمات قضائی شهرستان‌های بافت، راور و گلباف نیز طی چند روز آینده افتتاح می‌شود.
وی افزود: راه‌اندازی دفاتر خدمات قضائی تسهیل در دسترسی مردم به عدالت قضائی را در پی دارد و از رفت و آمدهای غیرضروری مراجعان به مجتمع‌های قضائی جلوگیری می‌شود.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان بیان کرد: با راه اندازی این دفاتر زمان فرآیند دادرسی کاهش خواهد یافت و تا حدی حجم کار از روی دوش سیستم قضائی برداشته خواهد شد.
خالقی با اشاره به اینکه دفاتر خدمات قضائی از حیث تجهیزات فنی مجهز به جدیدترین تکنولوژی‌های روز است، اظهارکرد: این دفاتر متشکل از کارشناسان مجرب حقوقی است که مردم را در انجام امور راهنمایی می‌کند.
وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در زمینه ابلاغ الکترونیک در استان کرمان صورت پذیرفته است، اما هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم لذا دفاتر خدمات قضائی باید در زمینه آگاهی‌بخشی به مردم نسبت به ثبت‌نام در سامانه ثنا و استفاده از مزایای آن اقدام کنند.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان تأکید کرد: تلفن گویای 03432269680 به‌عنوان پل ارتباطی مردم وفناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان آماده دریافت هرگونه شکایات، انتقاد و پیشنهاد در زمینه عملکرد دفاتر خدمات الکترونیک قضائی است.
منبع: دادگستری استان کرمان

captcha