اقدام مجمع وعاظ و روحانیون انقلابی یک الگو برای جامعه است
کد خبر: 3673647
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹
رزم‌حسینی:

اقدام مجمع وعاظ و روحانیون انقلابی یک الگو برای جامعه است

اقدام مجمع وعاظ و روحانیون انقلابی یک الگو برای جامعه است گروه اجتماعی: استاندار کرمان در دیدار با تعدادی از اعضای مجمع وعاظ و روحانیون انقلابی، با بیان این که از حضور روحانیون مسئولیت‌شناسی که به موقع در مناطق زلزله‌زده شهرستان راور حضور پیدا کردند، تشکر می‌کنم، گفت: این اقدام الگویی برای جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، رزم‌حسینی، استاندار کرمان دیروز یکشنبه، 26 آذر با اشاره به این که سعی کردیم در مناطق زلزله‌زده مسائل به نحوی مدیریت شود که جایی برای سوء استفاده افراد سودجو نباشد گفت: از سوی پلیس در این زمینه اقدامات پیشگیرانه‌ خوبی انجام شد.
وی با اشاره به اهمیت ارتباطات قوی در زمان بحران، افزود: استان کرمان با 7 گسل فعال در 50 سال اخیر زلزله‌های زیادی را پشت سر گذاشته و تلفات جانی زیادی در این زلزله ها داشته‌ایم بنابراین باید ارتباطات در این استان بحران خیز متفاوت از سایر استان‌ها باشد که خوشبختانه وزیر ارتباطات از راه‌اندازی کارگروه ویژه ای به منظور تقویت و توسعه پوشش ارتباطی استان کرمان در این وزارتخانه خبر داد و امیدواریم مشکلاتی که در این حوزه در استان کرمان وجود دارد، به زودی مرتفع شود.
وی حرکت مجمع وعاظ و روحانیون انقلابی را حرکتی مردمی و قابل تقدیر دانست و افزود: دولت در بحران وظیفه ذاتی‌اش را ا
نجام می‌دهد اما ارزش کاری که مردم انجام می‌دهند و به کمک دولت می‌آیند بسیار بالاست.
رزم‌حسینی با تقدیر از خیری که اقدام به ارسال محموله 10 تنی لباس، وسایل گرمایشی و مواد خوراکی به مناطق زلزله‌زده استان کرمان کرده است، اظهارکرد: این اقدام الگویی برای جامعه است.
استاندار کرمان با بیان این که در زلزله‌ای که در سال 83 در شهرستان راور اتفاق افتاد، 654 کشته و 1114 زخمی داشتیم، افزود: با مقاوم‌سازی هایی که انجام شد، امروز شاهد این هستیم که با زلزله 6.2 ریشتری هیچ تلفات جانی نداریم و این نشان‌دهنده اهمیت بحث پیشگیری است.
وی با بیان این که در ستاد بحران استان کرمان 2000 دستگاه کانکس برای مناطق زلزله‌خیز شمال و جنوب استان کرمان تصویب شد که پس از ساخت به منظور استفاده در زمان بحران در این مناطق نگه‌داری می‌شود، اظهار کرد: 60 دستگاه کانکس که توسط سپاه تأمین شده، ظرف 20 روز آینده به افرادی که در مناطق زلزله‌زده مقیم هستند و نیاز مبرم به کانکس دارند، واگذار می‌شود.

captcha