تعطیلی مدارس برای حفاظت از کودکان است نه کاهش آلودگی هوا
کد خبر: 3673653
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
بازگیر عنوان کرد:

تعطیلی مدارس برای حفاظت از کودکان است نه کاهش آلودگی هوا

گروه سلامت: رئیس حفاظت از محیط زیست شهر تهران، با اشاره افزایش آلودگی هوا گفت: تعطیلی مدارس تهران به دلیل حفاظت از کودکان در برابر اثرات مخرب هوای آلوده است؛ ضمن اینکه تمامی واحدهای آلوده کننده موظف به تعطیلی فعالیت‌های خود هستند.

تعطیلی مدارس برای حفاظت از کودکان است نه کاهش آلودگی
 
محمدحسین بازگیر، رئیس حفاظت از محیط زیست شهر تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، با اشاره به تعطیلی مدارس تهران طی دو روز اخیر و افزایش آلودگی هوا اظهار کرد: تعطیلی مدارس تهران به دلیل حفاظت از کودکان در برابر اثرات مخرب هوای آلوده است.
وی تصریح کرد: گفته می‌شود مدارس برای کاهش حجم آلودگی تعطیل می‌شوند در صورتی که مدارس هیچ نقشی در افزایش آلودگی ندارند که ما بخواهیم برای کاهش آن مدارس را تعطیل کنیم، بلکه تنها به این دلیل است که از کودکان در مقابل این آلودگی‌ها محافظت کنیم.
بازگیر ادامه داد: بر اساس آیین‌نامه و مصوبات هوای پاک کودکان به دلیل سیستم ایمنی ضعیف، ضربان قلب قوی و تنفس بیشتر نیاز به مصرف هوای بیشتری دارند به همین دلیل بیشتر تحت تأثیر آلودگی هوا قرار می‌گیرند بر همین اساس هر زمان که هوا به مرز اضطرار برسد مدارس باید تعطیل شوند.
رئیس محیط زیست شهر تهران در ادامه بر تعطیلی صنایع آلوده کننده هوا تأکید کرد و گفت: بر اساس قانون هوای پاک در زمان اضطرار آلودگی هوا تمامی فعالیت‌هایی که موجب تشدید آلودگی می‌شوند نیز می‌بایست تعطیل شوند.
وی افزود: بر همین اساس تمامی شرکت‌ها و صنایع تولیدی مربوط به شن و ماسه و دیگر واحد‌های تولیدی بر اساس مصوبات و آیین‌نامه‌ها موظف به تعطیل کردن واحد‌های خود هستند، واحد‌هایی که به این دستورات عمل نکنند در اختیار در دستگاه قضا قرار می‌گیرند.
بازگیر یادآور شد: از دیروز‌ها گروه‌های رصد و نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست به گشت زنی و نظارت بر این واحد‌ها اعزام شده‌اند تا در صورتی که این واحد‌ها از دستورات و آیین‌نامه‌ها تخلف کنند همانجا به آن‌ها دستور تعطیلی داده و بلافاصله آن‌ها را در اختیار دستگاه قضایی قرار دهند.
وی با بیان اینکه چهارشنبه هر هفته در فرمانداری جلسات پایش و رصد هوای پاک برگزار می‌شود گفت: مصوبه تعطیلی مدارس و واحد‌های تولیدی مصوبه مواقع اضطرار است؛ این مصوبه مقطعی و برای همین یکی دو روز است تا به کاهش اثرات آلودگی در این چند روز کمک کند.
captcha