نگرانی از اعتیاد در محیط‌های کاری/ جوامع کارگری باید حساس باشند
کد خبر: 3673659
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵

نگرانی از اعتیاد در محیط‌های کاری/ جوامع کارگری باید حساس باشند

گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بر مبنای مطالعات گذشته، بیکاری یکی از علل عمده گرایش به اعتیاد است، گفت: اکنون شاهد این هستیم که افرادی با داشتن شغل نیز به سمت اعتیاد سوق پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی، عصر روز گذشته در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان،  با تاکید بر اینکه باید جوامع کارگری و کارفرمایی نسبت به موضوع اعتیاد حساس شوند، گفت: اگر به دنبال گسترش واحدهای تولیدی و افزایش اشتغال جوانان هستیم باید به موضوع اعتیاد بیش از پیش توجه شود.

وی ادامه داد: در موضوع مواد مخدر باید به بحث‌های فرهنگی و پیشگیری بیش از پیش توجه شود و ضروری است از ابزاری که در اختیار داریم بهره مند شویم.

خدابخش افزود: باید به موضوع مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر به صورت جامع نگریسته شود زیرا اگر ریشه‌ها را به خوبی تشخیص ندهیم با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی اظهارکرد: معتادان افراد بیماری هستند که باید درمان شوند و نباید رفتاری مشابه با یک مجرم با این افراد شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: این بیماری قابل مدیریت است و می‌توان با ارائه آموزش‌های لازم از جمله مهارت‌های زندگی و آموزش برخورد با مشکلات اجتماعی با آن مقابله کرد.

captcha