قرار گرفتن تعهد در کنار تخصص از مهم‌ترین ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه
کد خبر: 3673679
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
صالحی عنوان کرد:

قرار گرفتن تعهد در کنار تخصص از مهم‌ترین ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه

گروه اجتماعی: رئیس حوزه علمیه علوی شهر هیدج قرار گرفتن تعهد در کنار تخصص را از مهم‌ترین ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و گفت: علم وقتی برای جامعه مثمرثمر خواهد بود که شخص عالم فردی متعهد و با ایمان باشد.

حجت‌الاسلام احمد صالحی، رئیس حوزه علمیه علوی شهر هیدج در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با بیان اینکه شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح از جمله روحانیون روشنفکر و روشنگری بود که نقش مهمی در نهضت اسلامی مردم ایران به رهبری امام خمینی ایفا کرد، گفت: ایشان، همچنین قدم‌های موثری در راه ایجاد وحدت بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه و دو قشر روحانی و دانشگاهی برداشت.
 
وی با بیان اینکه بیست‌ و هفتم آذر ماه سالروز شهادت شهادت شهید مفتح به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است، تصریح کرد: دکتر مفتح دانشمندی بود که در هر دو سنگر حوزه و دانشگاه منشا اثر بود و در این راه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
وی با تأکید بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه، تاکید کرد: تخصص بسیاری از علوم مانند فیزیک، شیمی، پزشکی و دیگر علوم تجربی، در دانشگاه‌ها و تخصص علومی همچون فقه، اخلاق، عقاید و اصول را در حوزه‌های علمیه می‌توان یافت و با این شرایط اخلاقیات باید از حوزه فراگرفته شود.
 
حجت‌الاسلام صالحی قرار گرفتن تعهد در کنار تخصص را از مهم‌ترین ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد و افزود: علم وقتی برای جامعه مثمر ثمر خواهد بود که شخص عالم فردی متعهد و با ایمان باشد.
 
 
وی با تاکید بر اینکه از روزی که با عزم ملت ایران و رهبری داهیانه حضرت امام(ره) انقلاب پیروز شد، دسیسه‌ها علیه انقلاب نیز شروع شد، عنوان کرد: وحدت حوزه و دانشگاع سدی محکم در برابر نفوذ افکار منحرف دشمنان در حوزه و دانشگاه است.
 
رئیس حوزه علمیه علوی شهر هیدج اظهار کرد: وحدت میان حوزه و دانشگاه بعد از وقوع انقلاب بابرکت اسلامی در کشورمان که ثمرات فراوانی داشت، تا حدودی تحقق یافته است اما تا رسیدن به جایگاه مطلوب هنوز فاصله وجود دارد که باید اهتمام بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
captcha