رفع تصرف 90 هکتار از اراضی ملی در استان مرکزی
کد خبر: 3673748
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
شارقی:

رفع تصرف 90 هکتار از اراضی ملی در استان مرکزی

گروه اجتماعی: مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: 90 هکتار از اراضی ملی این استان از ابتدای امسال تاکنون توسط یگان حفاظت این اداره‌کل رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی به نقل از اداره‌کل راه و شهر سازی استان، مجید شارقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: 90 هکتار از اراضی ملی این استان از ابتدای امسال تاکنون توسط یگان حفاظت این اداره‌کل رفع تصرف شده است این اراضی به ارزش 258 میلیارد و 285 میلیون ریال از دست متصرفان سود جو خارج شد.
وی ادامه داد: 35 هکتار و پنج هزار مترمربع از این اراضی در اجرای احکام و 45 هکتار و هشت هزار مترمربع نیز در رفع تصرفات فوری انجام شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تصریح کرد: بیشترین سطح تصرف توسط افراد سودجو در شهرستان‌های اراک، ساوه و محلات بوده است. متصرفان به اراضی ملی با شخم زنی، دیوار کشی، پی کنی، ساخت و ساز غیرمجاز برای خود حق ایجاد می‌کنند اما با هماهنگی مراجع قضایی از آن جلوگیری به عمل آمد.
وی بیان کرد: جایگاه استان مرکزی در رفع تصرف زمین در بین سایر استان‌ها از رتبه هشتم به سوم ارتقا یافته که استفاده از ظرفیت یگان و گشت‌های متناوب از دلایل این مهم بوده است.
شارقی در پایان بیان کرد: مردم می‌توانند هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی در محدوده و حریم شهرها را از طریق شماره تلفن 33137281 به یگان حفاظت اداره‌کل راه و شهرسازی استان یا ادارات راه وشهرسازی شهرستان‌ها اطلاع دهند.
گفتنی است استان مرکزی با 12 شهرستان و 29 هزار و 126 کیلومتر وسعت نزدیک به 2 درصد مساحت کشور را به خود اختصاص داده است.

captcha