راه‌اندازی نظام خدمات حلال هتل‌ها در جمهوری آذربایجان
کد خبر: 3673902
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸

راه‌اندازی نظام خدمات حلال هتل‌ها در جمهوری آذربایجان

گروه بین‌الملل: جمهوری آذربایجان با هدف جذب بیشتر گردشگران مسلمان و بهره‌برداری از بازار گردشگری حلال، درصدد برآمده است تا راه‌هایی برای توسعه گردشگری حلال بیابد.

راه‌اندازی نظام مدیریت حلال در آذربایجان برای جذب گردشگران مسلمانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری Azer News؛ وزارت فرهنگ و گردشگری آذربایجان در حال آماده‌سازی پروژه‌ای به نام پروژه «نظام مدیریت حلال ـ هتل‌ها» است.

این پروژه دربردارنده الزامات عمومی برای ارائه خدمات حلال در هتل‌ها است.

این الزامات هتل‌ها را موظف می‌کنند که ضمن ارائه خدمات حلال به تعهداتشان در برابر مشتریان پایبند بمانند.

بنابر این الزامات، راه‌اندازی تبلیغات، کمپین‌ها و بالابردن قیمت‌ها با هدف فریب‌دادن مهمانان مجاز نیست و در عوض باید بیشترین توجه به حساسیت‌های دینی میهمانان شود.

رحمان صفرف، یکی از مسئولان این پروژه و رئیس گروه گردشگری و میهمان‌نوازی دانشگاه مدیریت و گردشگری آذربایجان گفت: این پروژه تعیین می‌کند که هتل‌هایی که خواهان ارائه خدمات حلال هستند باید چه شرایطی داشته باشند و برای مشتریان چه خدمات ویژه‌ای را فراهم کنند؛ حتی مواد و وسایلی که برای بهداشت و سلامت در این هتل‌ها به کار می‌رود نیز باید متناسب با موازین اسلامی باشد.

این هتل‌ها هیچ‌گونه شنود و دوربینی در اتاق‌ها، استخرها، اتاق‌های ماساژ و رختکن‌ها ندارند و همه خدمات به صورت مجزا برای بانوان و آقایان سرویس داده می‌شود.

یونیفرم کارکنان هتل‌ها باید منطبق با موازین اسلامی باشد و بهداشت هتل در سطح بالا و مطابق با توصیه‌های اسلامی حفظ شود.

سرو غذای حلال نیز از دیگر الزامات این هتل‌ها است تا گردشگران مسلمان به راحتی بتوانند در اقامت‌های خود از آن‌ها استفاده کنند.

امروزه، بازار گردشگری مسلمانان به یکی از پرسودترین و سریع‌ترین بازارهای در حال رشد در صنعت گردشگری جهان تبدیل شده است و یکی از دلایل این است که مسلمانان حدود یک چهارم جمعیت جهان را به خود اختصاص می‌دهند.

سال گذشته حدود 155 میلیارد دلار توسط گردشگران مسلمان هزینه شد که 13 درصد کل هزینه‌های انجام شده در بازار گردشگری جهانی را تشکیل می‌دهد.

بسیاری از کشورها در تلاش هستند با فراهم کردن زمینه مناسب برای گردشگران مسلمان، از این بازار پرسود بهره‌برداری کنند/.

مطالب مرتبط
captcha