واکنش اقلیم کردستان به ناآرامی‌های این منطقه
کد خبر: 3674283
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

واکنش اقلیم کردستان به ناآرامی‌های این منطقه

گروه بین‌الملل: دولت منطقه کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای، ضمن تأکید بر حق قانونی شهروندان در برپایی تظاهرات، نسبت به هرگونه سوء‌استفاده از این اعتراضات مردمی هشدارداد.

حکومت کردستان نسبت به سوء استفاده از تظاهرات هشدار دادبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «السومریه نیوز»؛ دولت منطقه کردستان با صدور بیانیه‎ای ضمن تأکید بر این که تظاهرات حق قانونی شهروندان است و دولت محلی از آن دفاع می‌کند، نسبت به اقدامات خشونت‌بار در تعدادی از شهرها و مناطق به‌ویژه در استان سلیمانیه که به مجروح‌شدن تعدادی از شهروندان و آسیب رساندن به اموال عمومی منجر شد، ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه با اشاره به این که تظاهرات مسالمت‌آمیز و مطالبه حقوق در چارچوب قانون اساسی، اقدامی دمکراتیک و جایز است، آمده؛ هرگونه سوءاستفاده از مطالبه حقوق و خواسته‌های شهروندان برای انجام اقدامات خشونت‌آمیز و آسیب‌رساندن به اموال عمومی و اختلال در امنیت و آرامش مردم به‌ویژه در زمانی که منطقه کردستان در حال تجربه شرایط دشواری است، تنها به سود دشمنان کردستان است و مسلما قابل قبول نخواهد بود.

دولت منطقه کردستان از همه مؤسسات دولتی ذی‌ربط خواست با حوادث کنونی در چارچوب قانون برخورد کرده و از اموال عمومی، امنیت و آرامش شهروندان دفاع کنند و اجازه سوءاستفاده از این تظاهرات‌ و تجمعات را ندهند.

 یادآور می‌شود، صدها تن از ساکنان شهرها و مناطق مختلف اقلیم کردستان عراق از صبح دیروز (27 آذرماه) در اعتراض به اوضاع معیشتی و عدم پرداخت حقوق‌ها تظاهرات کردند که این تجمعات امروز برای دومین روز متوالی ادامه دارد و در همین راستا، برخی مقرهای وابسته به حزب بارزانی(حزب دموکرات کردستان عراق) دیروز مورد حمله افراد مسلح قرار گرفت/. 

 

captcha