رونمایی از کتاب «بر تبعید» در ایرانشهر
کد خبر: 3674311
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
مروری بر خاطرات رهبر انقلاب در ایرانشهر؛

رونمایی از کتاب «بر تبعید» در ایرانشهر

گروه فرهنگی: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر گفت: کتاب «بر تبعید» که شامل مجموعه‌ای از خاطرات دوران تبعید رهبر معظم انقلاب در ایرانشهر است، صبح فردا با حضور سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ایرانشهر رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، به‌مناسبت گرامیداشت سی و نهمین سالگرد اقامت رهبر معظم انقلاب در ایرانشهر، جمعی از دانش‌آموزان این شهرستان با تجمع در خیابان ولایت و در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان «با ولایت زنده‌ایم» با رهبر انقلاب تجدید پیمان کردند.
عبدالحمید خدایاری، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر در این مراسم بیان کرد: رژیم پهلوی برای منزوی ساختن این روحانی مبارز، ایشان را به ایرانشهر تبعید کردند، اما نتیجه عکس داد و موجب شد تا مردم این سرزمین بیش از پیش به آرمان‌های انقلاب علاقمند شوند.
وی افزود: رهبر انقلاب در دوران تبعید در ایرانشهر ارتباط تنگاتنگی با مردم و علمای منطقه برقرار کردند و در جریان جاری شدن سیل در همان سال، به یاری مردم سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان شتافتند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرانشهر با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره از مردم ایرانشهر به‌عنوان مردمانی با وفا، رشید و سلحشور نام می‌برند، ادامه داد: با گذشت 39 سال از زمان اقامت ایشان در ایرانشهر، مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه این شهرستان همچنان مدیون کمک‌های معظم له هستند.
خدایاری اظهار کرد: کتاب «بر تبعید» که شامل مجموعه‌ای از خاطرات دوران تبعید رهبر معظم انقلاب در ایرانشهر است، صبح فردا با حضور سعید جلیلی، نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در ایرانشهر رونمایی خواهد شد.
یادآور می‌شود، رژیم پهلوی در ۲۳ آذر ۵۶، به منزل رهبر معظم انقلاب حمله کرده و ایشان را بازداشت می‌کنند؛ سپس در ۲۸ آذر همین سال، ایشان با حکم کمیسیون حفظ امنیت اجتماعی خراسان به ایرانشهر تبعید می‌شوند. هدف از این تبعید قطع ارتباط ایشان با مردم بود، اما نه تنها محقق نشد، بلکه ارتباط بسیار نزدیک ایشان با اهل تسنن و ارسال پیام انقلاب به یکی از دوردست‌ترین مناطق ایران را نیز سبب شد.

captcha