مجمع خیرین قرآن و عترت، مرجع برنامه‌ریزی فعالیت‌های قرآنی می‌شود
کد خبر: 3674442
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
اسلامی:

مجمع خیرین قرآن و عترت، مرجع برنامه‌ریزی فعالیت‌های قرآنی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری گفت: در مجمع خیرین قرآن و عترت استان تلاش می‌شود تا دغدغه‌های مالی فعالین قرآنی رفع و مجمع به عنوان یک مرجع برنامه‌ریزی در فعالیت‌های قرآنی استان مطرح باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، علی اسلامی، رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین قرآن و عترت استان، روز گذشته در آیین تجلیل از رئیس سابق اداره امور قرآنی استان که با حضور جمعی از مدیران مؤسسات قرآنی در محل مجمع برگزار شد، گفت: بنا بر گزارشات رسیده فعالیت‌های قرآنی که به صورت مردمی برگزار می‌شوند بیشترین استقبال را داشته‌اند.
وی مجمع خیرین قرآن و عترت استان را محلی برای پوشش همه فعالیت‌های قرآنی در سطح استان دانست و افزود: امید است با حمایت‌های معنوی و مادی خیرین انسجامی در فعالیت‌های قرآنی استان ایجاد کنیم.
اسلامی با بیان اینکه فعالین قرآنی با وجود تمام تلاش‌ها هنوز نتوانسته‌اند دغدغه مالی فعالیت‌های قرآنی را مرتفع کنند، عنوان کرد: در مجمع خیرین قرآن و عترت استان تلاش می‌شود تا دغدغه‌های مالی فعالین قرآنی رفع و مجمع به عنوان یک مرجع برنامه‌ریزی در فعالیت‌های قرآنی استان مطرح باشد.
رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین قرآن و عترت استان تصریح کرد: مجوزات رسمی برای ثبت این مجمع اخذ شده و اساسنامه مجمع نیز در دست تدوین است.
وی با تأکید بر اینکه مجمع خیرین قرآن و عترت استان از مؤسسات قرآنی جدا نیست، عنوان کرد: مدیران و مربیان قرآنی استان در جلسات مختلف مجمع را معرفی کرده و نیت‌های خیری را به سمت فعالیت‌های قرآنی سوق دهند.
اسلامی گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه، گسترش فرهنگ قرآنی و علوم اهل بیت(ع)، نظارت بر حسن انجام نیات خیرین، ایجاد زمینه مناسب حمایتی در تداوم امور خیری، برگزاری جشنواره‌ها برای جلب مشارکت خیرین، نظارت بر حسن انجام فعالیت‌های قرآنی مؤسسات خیری، نظارت بر ساخت پروژه‌های خیر ساز قرآنی، حمایت از فعالین و مراکز قرآنی فعال استان، ساماندهی کمک‌های مردمی و ترویج فرهنگ مشارکت مردمی را از اهداف تشکیل مجمع خیرین قرآن و عترت استان برشمرد.

یادآور می شود مجمع خیرین قرآن و عترت چهارمحال و بختیاری در شهرکرد خیابان سعدی کوچه 93 واقع است.

captcha