فراخوان برای ایفای نقش در تحقق اهداف طرح حفظ قرآن
کد خبر: 3674596
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
انجم‌شعاع خبر داد:

فراخوان برای ایفای نقش در تحقق اهداف طرح حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن، ضمن اعلام ابلاغ مصوبه تقسیم مسئولیت پیگیری راهبردهای طرح ملی حفظ قرآن، از همه مؤسسات، دستگاه‌ها و نهادها برای ایفای نقش و سهم در تحقق اهداف و راهبردهای این طرح دعوت کرد.

محمد انجم‌شعاع، دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ابلاغ مصوبه تقسیم مسئولیت پیگیری راهبردهای طرح ملی حفظ قرآن،‌ گفت: در جلسه سوم ستاد این تقسیم کار صورت گرفت و دستگاه‌های رده اول مسئول در ستاد مشخص شدند. این دستگاه‌ها بایستی اقداماتی را که قبلاً ذیل هر راهبرد تنظیم شده را به‌روزرسانی و به جلسه دو هفته بعد ستاد ارائه کنند.
وی افزود: این موضوع به آن معنا نیست که هر دستگاه متولی، به تنهایی تدابیر را ذیل راهبرد دنبال کند بلکه بیشتر اقدامات، که در جلسه گذشته مرور شدند، با کمک سایر نهادها به‌ویژه نهادهای مردمی عملیاتی خواهد شد و صرفاً این تقسیم مسئولیت راهبردها به‌نوعی توزیع اختیارات ستاد و از سوی دیگر توزیع پاسخگویی بین نهادهاست تا دبیرخانه ستاد بتواند بر نقش اصلی خود که برنامه‌ریزی، هماهنگی و تسهیل و نظارت کلان است، متمرکز شود.
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با تأکید بر اینکه قطعاً جامعه هدف ستادی و صفی سند مردم هستند، بیان کرد: وعظ و توصیه خداوند و قرآن به پاخاستن جمعی و فردی است که در مورد تحقق سند همه باید این سفارش که مصداق آیه «قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْني‏ وَ فُرادي‏» است را مورد توجه قرار گیرند.
انجم‌شعاع تصریح کرد: بر این اساس از همه بخش‌های مردمی و دولتی و عمومی کشور می‌خواهیم که برای پذیرش سهم و نقش خود در حفظ به پا خیزند و جایگاه خود را ذیل هر راهبرد به دستگاه متولی یا دبیرخانه ستاد اعلام کنند تا جایابی مناسب برای آنها صورت گیرد.
وی با اشاره به یکی از اصول و رویکردهای اساسی مصرح سند، اظهار کرد: برنامه‌ریزی فعلی ستاد برای یک برنامه کوتاه‌مدت و حداکثر میان مدت صورت می‌گیرد و برای برنامه‌ریزی بلند مدت پیش‌نیازهای اساسی باید تأمین شود.
معاون هماهنگی و نظارت راهبردی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در تبیین این معنا خاطرنشان کرد: نیل به 10 میلیون حافظ قرآن، بدون ایجاد تحول اساسی در سبک زندگی فردی و اجتماعی و رویکردهای مدیریتی ممکن نیست. ابعاد این تحول در نوع نگاه به قرآن، چگونگی نقش‌آفرینی اجتماعی و مرجعیت قرآن در زندگی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
وی افزود: این ستاد وظیفه تغییر سبک زندگی را مستقیماً بر عهده ندارد و در صورتی که مراجعی که در حال حاضر مشغول طراحی سبک زندگی ایرانی - اسلامی هستند و نیز شورای توسعه فرهنگ قرآنی زمینه‌های تغییر سبک زندگی را فراهم کنند می‌توان امید بیشتری برای تربیت 10 میلیون حافظ کل قرآن داشت.
یادآور می‌شود، شماره تلفن 66976557 برای ارسال ایده و نظر و نیز برنامه برای نقش‌آفرینی در سند اعلام شده است.

captcha