انسجام فعالیت های قرآنی در خراسان شمالی
کد خبر: 3674724
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰

انسجام فعالیت های قرآنی در خراسان شمالی

گروه فعالیت های قرآنی: جلسه هماهنگی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در استان خراسان شمالی با حضور نمایندگان دستگاه های عضو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وا مور خیریه استان؛ حجت الاسلام صالحی نیا رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان اظهار کرد: انسجام و هماهنگی، هم افزایی بین نهادهای مختلف عامل استفاده از ظرفیت های بالقوه برای اجرای فعالیت های قرآنی است.

وی با اشاره به فعالیت های حوزه قرآن و عترت در سطح استان گفت: مجموعه ای از فعالیت ها در حوزه قرآنی را در ساختار جدید دنبال می کنیم و امیدواریم با تکیه بر همه ظرفیت ها قدم های موثرتری نسبت به گذشته برداریم.

وی اضافه کرد: یکی از این فعالیت ها، برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم است که می تواند انگیزه و امتیاز فراوانی در بین مخاطبین ، جامعه قرآنی و فعالان دینی و قرآنی ایجاد کند.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف استان گفت: شیوه نامه برگزاری آزمون اعلام شده است و بر این اساس هر یک از سازمان های عضو این ساختار، باید بخشی از فعالیت ها را به انجام برساند.

حجت الاسلام صالحی نیا اظهار کرد: امیدواریم در سایر فعالیت‌های قرآنی نیز این تعامل و این هم‌افزایی و انسجام را شاهد باشیم که طبعاً پرهیز از کارهای موازی در این زمینه توان ما را برای انجام کیفی، عمیق و مؤثر فعالیت‌ها خواهد افزود.

وی افزود: تبلیغ و اطلاع رسانی به جامعه هدف و مخاطبین و ورود به مراحل اجرایی نهایی در بخش ها و سطوح مختلف از اقداماتی است که بایستی پس از تشکیل ستاد اجرایی استانی انجام شود.

وی با بیان اینکه آزمون کتبی روز ۱۰ اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود و نتیجه آزمون نیز بلافاصله پس از بیست و چهار ساعت در روز یازدهم اسفندماه اعلام خواهد شد، افزود: همچنین، یک آزمون شفاهی نیز ویژه حفظ قرآن پیش‌بینی شده است که از دوازدهم تا هفدهم اسفندماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

captcha