برگزاری گرامیداشت روز شهدا پررنگ‌تر از همیشه
کد خبر: 3674918
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

برگزاری گرامیداشت روز شهدا پررنگ‌تر از همیشه

گروه جهاد و حماسه: نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در اسفندماه پررنگ‌تر از گذشته برگزار ‌شود.

برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا پررنگ‌تر از گذشته برگزار ‌شود

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «ایثار»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی در جلسه شورای معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از استماع گزارش دبیرخانه ستاد روز بزرگداشت شهدا در سال گذشته و برنامه‌های پیش بینی شده برای سال جاری، با تأکید بر اهمیت نقش فرهنگ ایثار و شهادت در حفظ امنیت ملی و دفاع از کیان اسلام در مقابله با دشمنان خارجی گفت: از جنبه داخلی نیز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسیار مؤثری در ارتقاء سلامت اجتماعی و بهبود شرایط زندگی دارد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا افزود: ایشان اخیراً در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی مجدداً بر این مسئله تأکید کردند و فرمودند: «نباید اجازه داد در اثر برخی جلوه‌های کاذب و عظمت‌های دروغین، یاد شهیدان فراموش و کهنه شود».
وی با بیان اینکه امروزه علاوه بر حوادث طبیعی نظیر زلزله و سیل، با آسیب‌های اجتماعی در سطوح مختلف جامعه روبرو هستیم گفت: این آسیب‌ها از کانون خانواده تا قشرهای گوناگون را تهدید می‌کند و بخشی از این مشکلات و آسیب‌ها با ترویج فرهنگ ایثار، نوع‌دوستی و تعاون اجتماعی قابل پیشگیری و حل‌وفصل هستند و البته برای تبیین فرهنگ ایثار اجتماعی نیازمند فعالیت‌های پژوهشی و مشارکت اهل قلم و به ویژه دانشگاهیان در رشته‌های علوم انسانی و هنری هستیم.
معاون رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه در سال جاری برنامه‌های روز بزرگداشت شهدا در 22 اسفندماه پررنگ‌تر از قبل برگزار خواهد شد افزود: یکی از مسائلی که در این مراسم مورد توجه قرار دارد، موضوع ایثار اجتماعی است و بر همین اساس باید ایثارگران اجتماعی و مروجین فرهنگ ایثار در موضوعات مختلف از جمله کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه و فعالیت‌های مشابه به عنوان نمادهایی از عمل به ایثار اجتماعی مورد توجه و تقدیر قرار گیرند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با تأکید بر اهمیت مردمی بودن برگزاری مراسم روز بزرگداشت شهدا در سراسر کشور گفت: در این مسیر می‌توان از ظرفیت مساجد، بسیج و تشکل‌های مردمی به ویژه تشکل‌های ایثارگری استفاده کرد. همچنین لازم است مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی برای این مراسم افزایش یابد، چراکه مقوله ایثار و شهادت به همه مردم، دستگاه های اجرایی و مسئولین ارتباط دارد و همه در برابر حفظ یاد و نام شهدا مسئول هستیم.

captcha