عربستان دیگر صلاحیت امیر حج شدن را ندارد
کد خبر: 3675309
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
آیت الله عاملی:

عربستان دیگر صلاحیت امیر حج شدن را ندارد

گروه سیاسی: عربستان با اقداماتی که انجام داده مکانت دینی و معنوی خود را از دست داده و دیگر صلاحیت امیر حج شدن را ندارد و کشورهای اسلامی باید در این خصوص اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل، جمعه یکم دیماه در خطبه های نمازجمعه اردبیل، گفت: این آخرین تحفه‌ دموکراسی غربی است که نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، کشورهایی را که به قطعنامه رای مثبت دادند ‏تهدید به تحریم می‌کند.
وی با اشاره به تهدید رای‌دهندگان به عدم انتقال مرکزیت رژیم صهیونیستی به قدس در مجمع عمومی سازمان ملل توسط آمریکا اظهار کرد: این آخرین تحفه‌ی دموکراسی غربی است. نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل تهدید کرد که اسامی کشورهایی که به این قطعنامه رای مثبت دهند، ثبت و به حساب آنها می‌رسد. ترامپ نیز تهدید کرد که حمایت‌های مالی را از این کشورها قطع می‌کند.
وی افزود: با این حساب دنیا به طرف دیکتاتوری مطلق حرکت می‌کند و دیگر هیچ کشور و هیچ دولت و ملتی آزاد نیست و مفهوم آزادی و دموکراسی توسط آمریکا دفن و برای آن فاتحه خوانده شده و بر روی سنگ قبر آن نوشته شده "زمان آزادی ملت‌ها گذشت؛ زمان، زمان بردگی کل دنیا در برابر آمریکاست"
امام جمعه اردبیل بیان کرد: این اقدام وقیحانه آمریکا اولین بدعت خطرناک در تاریخ سازمان ملل است و جا دارد با این جنایت در کل دنیا عزای عمومی اعلام شود اما دنیا مثل قبرستان خاموش است.
آیت الله عاملی ‏تصریح کرد: در چهل سال اخیر تمام رؤسای جمهور آمریکا درصدد اجرای نقشه جدید خاورمیانه هستند. آنها به خاطر انرژی و امنیت رژیم کودک کش‌صهیونیستی به اوضاع خاورمیانه حساس هستند. در نقشه جدید چند امر لحاظ شده است. اول تجزیه منطقه، دوم ناامنی دائمی و سوم حفاظت از حکومت‌ های دست‌نشانده و مزدور.
وی ادامه داد: آنها در این اواخر دیده‌اند رژیم آل‌سعود در لبه سقوط است و لذا دستور تغییر روش به آنها داده‌اند. این تغییر بر دو قسم است: فاصله گرفتن از وهابیت و لیبرالیته کردن عربستان و سرزمین وحی که خود اهانت بزرگی به مکه و مدینه و کل مسلمان‌ها و اهانت به اسلام است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل ‏عنوان کرد: اقدامات اخیر بن سلمان همه در این راستاست. آنها حتی در برابر اجرای مسابقه ملکه زیبایی در عربستان و کشف حجاب و ایجاد سواحل اختلاط اعلام آمادگی کردند و با خوانندگی زنان خواننده در تلویزیون رسمی عربستان کار خود را شروع کردند.
عاملی گفت: عربستان با این اقدامات مکانت دینی و معنوی خود را از دست داده و دیگر صلاحیت امیر حج شدن را ندارد و کشورهای اسلامی باید در این خصوص اقدام کنند. از همه مهمتر وقوع این خلاف‌های بیّن شرع در برابر چشمان مفتیان وهابی و حمایت آنها از این کارهای خلاف شرع است. از این اتفاق شوم معلوم می‌شود که مفتیان سعودی نه اهل سنت بلکه اهل هوی و هوس و اهل دنیا و ربات هستند و این بدترین ضربه به پیکره سست وهابیت در دنیاست.
وی از اهالی مرکز استان به خاطر اهداء یک ‏میلیارد ‏و هشتصد میلیون تومان به صورت نقد و اقلام ضروری به زلزله‌زدگان غرب کشور تشکر کرد.‏

captcha