قرآن نعمت امنیت را بر هر چیز دیگر مقدم مى‌دارد
کد خبر: 3675346
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶

قرآن نعمت امنیت را بر هر چیز دیگر مقدم مى‌دارد

گروه معارف: امام جمعه سراب، اظهار کرد: قرآن کریم نعمت امنیت را آن چنان بزرگ مى‌شمرد كه بر هر چیز دیگر مقدم مى‌دارد.

حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی، امام جمعه سراب در گفت‌‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: قرآن مجید نعمت امنیت را آن چنان بزرگ مى شمرد كه بر هر چیز دیگر مقدم مى دارد.
وی افزود: امنیت بستر و زمینه را برای همه فعالیت‌ها فراهم می کند و اگر امنیت در جامعه نباشد هیچ کاری در زمینه‌های مختلف نمی توان انجام داد.
وی با استناد به آیه ۳۹ سوره حج خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: و به كسانی كه جنگ بر آنان تحميل گرديده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا كه مورد ستم قرار گرفته‌اند؛ و خدا بر ياری آن‌ها تواناست همان ها كه از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز اين كه می گفتند: پروردگار ما، خدای يكتاست! و اگر خداوند بعضی از مردم را به وسيله بعضی ديگر دفع نكند، ديرها و صومعه‌ها و معابد يهود و نصاری، و مساجدی كه نام خدا در آ‌ن بسيار برده می شود ويران می گردد.
حجت‌الاسلام اکرمی، از حكم فرما شدن امنیت کامل در جامعه اسلامى از منظر اسلام گفت و ادامه داد: اسلام مى‌خواهد در جامعه اسلامى امنیت كامل حكم فرما باشد؛ نه تنها مردم نسبت به یكدیگر تهاجم نكنند؛ بلكه از نظر زبان و از آن بالاتر از نظر اندیشه و فكر یكدیگر نیز در امان باشند و هر كسى احساس كند دیگرى در منطقه افكار خود، تیرهاى تهمت را به سوى او نشانه گیرى نمى‌كند و این امنیتى است در بالاترین سطح، كه جز در یک جامعه مومن و داراى قوانین اسلامى امكان پذیر نیست.
وی بیان کرد: وجود امنیت در جامعه موجب می‌شود تا بستر برای توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه فراهم شود.
امام جمعه سراب با اشاره به فرموده امام جعفزصادق(ع) یادآور شد: امام جعفرصادق(ع) می فرمایند: در جامعه اسلامی سه مسئله اتفاق می‌افتد که برقراری امنیت کامل و پایدار، تحقق عدالت در تمام ابعاد و رفاه و معیشت مردم این موارد هستند.
وی افزود: اسلام تا آن حد به امنیت داخلى جوامع اسلامى اهمیت داده است كه توسل به زور و نیروى نظامى را در اختلاف و كشمكش‌هاى داخلى، در صورتى كه شیوه‌هاى مسالمت آمیز اثر بخش واقع نشود تجویز كرده است.
حجت‌الاسلام اکرمی امنیت را مفهومی فراتر از بقاء کشور دانست و تاکید کرد: امنیت مفهومی فراتر از بقاء و صیانت ذات کشور دارد، به عبارت دیگر، ممکن است در زمان، تمامیت ارضی و استقلال و حاکمیت یک کشور محفوظ باشد.

captcha