2017؛ بدترین سال روهینگیایی‌ها
کد خبر: 3675801
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷

2017؛ بدترین سال روهینگیایی‌ها

گروه بین‌الملل: شورای اروپایی روهینگیا امروز(سوم دی‌ماه) در بیانیه‌ای به مناسبت آغاز سال نو میلادی، سال 2017 میلادی را بدترین سال در تاریخ مسلمانان روهینگیا دانست.

سال 2017 میلادی تیره‌ترین سال برای مسلمانان روهینگیابه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از القدس العربی؛ شورای اروپایی روهینگیا دربیانیه‌ای که به مناسبت آغاز سال نو میلادی در پایگاه خود منتشر کرد، سال 2017 میلادی را بدترین و تیره‌ترین سال در تاریخ مسلمانان روهینگیا دانست که در آن حدود 650 هزار نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا در نتیجه اقدامت خشونت‌آمیز ارتش میانمار و شبه‌نظامیان بودایی آواره شده و به بنگلادش پناه بردند.

در این بیانیه آمده؛ بیش از 65 درصد از این مردم، از نظر روانی آسیب‌دیده هستند و بسیاری از زنان و کودکان نیز قربانی تجاوزات ارتش میانمار تحت رهبری «آنگ سان سو چی» هستند.

شورای اروپایی روهینگیا در ادامه از جهانیان خواست تا همچنان به یاری مسلمانان روهینگیا بشتابند و به حمایت بی‌قید و شرط خود از این اقلیت مظلوم ادامه دهند.

براساس گزارشی که از سوی سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز منتشر شده، حدود 9 هزار نفر از اقلیت مسلمان روهینگیا در فاصله زمانی 3 شهریور تا 2 مهرماه کشته شدند/.

captcha