آزمون سراسری حفظ قرآن برگزار می‌شود
کد خبر: 3676108
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
در سطح کنکور؛

آزمون سراسری حفظ قرآن برگزار می‌شود

مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته آزمون سراسری حفظ به صورت مجزا توسط ادارات اوقاف و ارشاد اسلامی برگزار می‌شد برای صرفه جویی در هزینه، زمان و جلوگیری از یک کار موازی، در سال جاری با مشارکت این دو اداره و با کیفیت کنکور برگزار خواهد شد.

جعفر حسینی، مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) بیان کرد: بنا به جلسات اولیه مقرر شده بود که آزمون سراسری حفظ قرآن با مشارکت ادارات اوقاف، آموزش و پرورش و ارشاد اسلامی استان برگزار شود که بر اساس تصمیمات کشوری بحث مشارکت آموزش و پرورش به نتیجه نرسید و در حال حاضر این اداره هیچ تکلیفی در برگزاری این دوره از آزمون حفظ قرآن ندارد.

وی با بیان اینکه آزمون سراسری حفظ قرآن کریم، 10 اسفندماه به صورت هماهنگ با سراسر کشور برگزار خواهد شد، اظهار کرد: ثبت نام آزمون از 18 آذرماه آغاز و تا 20 دی‌ماه ادامه دارد و احتمال تمدید ثبت نام تا 30 دی‌ماه نیز وجود دارد.

رشته‌های آزمون حفظ

حسینی اضافه کرد: این آزمون در رشته‌های حفظ جزء ۳۰، جزء اول، جزء ۳۰ و جزء اول، دو جزء اول، سه جزء اول، پنج جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء، ۲۵ جزء، حفظ کل قرآن، حفظ سوره‌های واقعه و ملک، حفظ موضوعی یک(کتاب هرروز با قرآن و عترت)، حفظ موضوعی دو(کتاب حفظ موضوعی ۳۰۰ موضوع) و حفظ موضوعی سه(کتاب مسافران آسمان) است.
مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز کرد: این آزمون در رشته ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در موضوعات مفاهیم قرآن یک(کتاب فهم زبان قرآن)، مفاهیم قرآن دو(کتاب آموزش مفاهیم قرآن جلد ۱ تا ۴)، مفاهیم قرآن متوسطه، کتاب‌های ۵ و۶ مفاهیم تکمیلی، کتاب‌های ۷ و ۸ و ۹ تدبر در قرآن و کتاب آموزش تدبر در قرآن جزء ۳۰ برگزار می‌شود.
وی افزود: همچنین رشته معارف اهل بیت(ع) نیز شامل موضوعات مفاهیم نهج‌البلاغه یک(کتاب درسنامه نهج‌البلاغه جلد ۱ و ۲)، مفاهیم نهج‌البلاغه دو(کتاب راه روشن)، مفاهیم صحیفه سجادیه(کتاب درسنامه صحیفه سجادیه) و مفاهیم خطبه فدک است.
مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود لذا برای هزینه‌های ستادی مبلغ پنج تا شش هزار تومان برای ثبت نام در نظر گرفته شده است.

حسینی با بیان اینکه آزمون در رشته انس با قرآن کریم به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد، افزود: درک معنا و تدبر در قرآن از موضوعات این رشته است.
برگزاری آزمون سراسری حفظ با کیفیت کنکور
وی ابراز کرد: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته آزمون سراسری حفظ به صورت مجزا توسط ادارات اوقاف و ارشاد اسلامی برگزار می‌شد جهت صرفه جویی در هزینه، زمان و جلوگیری از یک کار موازی، در سال جاری با مشارکت این دو اداره برگزار خواهد شد.
حسینی با بیان اینکه همه رشته‌های حفظ می توانند در این آزمون شرکت کنند در خصوص کیفیت برگزاری این دوره از آزمون طرح حفظ قرآن، بیان کرد: محتوای آزمون، تعداد سوالات و ... در دستورالعمل نهایی آمده و از لحاظ کیفیت برای هر شخص مانند کنکور سراسری پرسشنامه و پاسخنامه با نام شرکت‌کننده آماده شده است و در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

اعلام نتایج یک روز پس از آزمون
مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در خصوص اعلام نتایج شرکت‌کنندگان در این آزمون نیز گفت: تصحیح اوراق بر عهده مجموعه قلم‌چی است و نتایج آزمون بعد از یک روز اعلام خواهد شد.
وی در پایان اضافه کرد: به شرکت کنندگانی که نمره حد نصاب در آزمون را کسب کنند، گواهینامه حفظ با امضای مشترک ادارات اوقاف و ارشاد اسلامی اعطا می‌شود.

captcha