تحصیل دانشگاهی معلولان رایگان شد
کد خبر: 3676297
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۸
زاهدی:

تحصیل دانشگاهی معلولان رایگان شد

گروه اجتماعی: نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس امروز با تصویب ماده‌ای از طرح حمایت از معلولان مقرر کردند آموزش عالی در واحدهای آموزشی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، بهداشت و دیگر دستگاه‌های دولتی و نیز دانشگاه آزاد و سایر مراکز آموزش عالی غیردولتی برای معلولان رایگان باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی دیروز دوشنبه، 4 دی گفت: نمایندگان مجلس امروز با تصویب ماده‌ای از طرح حمایت از معلولان مقرر کردند آموزش عالی در واحدهای آموزشی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، بهداشت و دیگر دستگاه‌های دولتی و نیز دانشگاه آزاد و سایر مراکز آموزش عالی غیردولتی برای معلولان رایگان باشد.
وی افزود: مجلس شهرداری‌ها را مکلف کرد صدور پروانه احداث و بازسازی و پایان‌کار برای تمام ساختمان‌ها را به رعایت ضوابط دسترس‌پذیری ساختمان‌ها برای معلولان مشروط کنند.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همچنین وزارت بهداشت مکلف شد بیمه سلامت افراد دارای معلولیت تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور را پوشش دهد.
بر اساس این گزارش، چندی پیش طومار لایحه حمایت از حقوق معلولان توسط سرپرست مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد کرمان به نمایندگی از جامعه حامیان حقوق توان‌خواهان استان کرمان به رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تقدیم شد.
زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس پس از نشستی دوستانه و استماع سخنان و خواسته‌های نمایندگان این توان‌خواهان، طومار مذکور را در مجلس و از طریق کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری کرد که تلاش‌های همه توان‌خواهان، مدیران و کارکنان مراکز آموزشی و توانبخشی و این نماینده و سایر نمایندگان حامی این لایحه به بار نشسته و لایحه برای حمایت بیشتر از معلولان راهی مجلس شد و به تصویب رسید.
منبع: دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس

captcha