کارگاه تدبر در قرآن کریم با محوریت خانواده قرآنی برگزار شد
کد خبر: 3676415
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی؛

کارگاه تدبر در قرآن کریم با محوریت خانواده قرآنی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان‌جنوبی، سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان و امور فرهنگی دانشجویی مؤسسه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بیرجند، کارگاه تدبر در قرآن کریم با محوریت خانواده قرآنی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمد مختاری، امام جمعه موقت شهرستان بیرجند، امروز پنجم دی‌ماه، در کارگاه تدبر در قرآن کریم اظهار کرد: قرآن، بزرگ‌ترین سرمایه برای رسیدن به حیات طیبه و خارج شدن از تنگناهای زندگی مادی دنیا است.
وی افزود: برای استفاده صحیح از قرآن نباید گرفتار تفسیر به رأی، افراطی‌گری، تفریط و تحجر شد، بلکه باید با تدبر و تکیه بر دلایل عقلی و نقلی، آیات قرآن را به خوبی فهمید و به آن عمل کرد.
امام جمعه موقت شهرستان بیرجند بیان کرد: تدبر در قرآن و پرهیز از تفسیر به رأی و افراطی‌گری در بیان مفاهیم قرآن کریم یک ضرورت است که باید رعایت شود.
مختاری ادامه داد: معنای تدبر در قرآن این است که طبق دستور قرآن کریم و با آیات و روایات، معانی قرآن را بیان کنیم.
وی به ویژگی‌های خانواده نمونه قرآنی اشاره کرد و افزود: خانواده قرآنی سه ویژگی اساسی دارد که باید مدنظر قرار گیرد.
امام جمعه موقت شهرستان بیرجند بیان کرد: ویژگی نخست این است که خانواده، کانون آرامش، مودت و رحمت است که باید به آن توجه کرد.
مختاری با بیان اینکه خانواده، منبع ذخیره‌سازی برای آخرت است، تصریح کرد: ویژگی سوم خانواده قرآنی این است که زن و مرد لباس یکدیگر هستند و باید مکمل یکدیگر باشند.
وی با بیان اینکه سه آیه در مورد خانواده قرآنی در قرآن کریم ذکر شده است، یادآور شد: این سه ویژگی‌ خانواده نمونه قرآنی به ترتیب در سوره‌های روم و بقره بیان شده است که لازم است در آن‌ها تدبر کرد.

گفتنی است؛ کارگاه تدبر در قرآن کریم برای دانشجویان مرکز علمی کاربردی بیرجند برگزار و به شرکت‌کنندگان، گواهینامه معتبر از سوی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور داده خواهد شد.

captcha