دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش ملی خلیج‌فارس با نماینده ولی‌فقیه در بوشهر
کد خبر: 3676560
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵

دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری همایش ملی خلیج‌فارس با نماینده ولی‌فقیه در بوشهر

گروه دانشگاه: اعضای شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین همایش ملی و نخستین همایش بین‌المللی خلیج فارس با نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، به نقل از روابط عمومی مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران(ISTTA)، در حاشیه برگزاری دوازدهمین همایش ملی و نخستین همایش بین‌المللی خلیج فارس که قرار است اردیبهشت ماه سال 97 در استان بوشهر برگزار شود، جلسه‌ای با حضور اعضای شورای سیاستگذاری همایش متشکل از علیرضا زجاجی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، سیدسعید هاشمی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی، احمدی‌زاده، رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر و رحیم یعقوب‌زاده، رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران در دفتر نماینده ولی‌فقیه استان بوشهر؛ آیت‌الله صفایی بوشهر برگزار شد.

در ابتدای جلسه زجاجی، نایب رئیس شورا و معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، گزارشی از اهداف و روند انجام اولین همایش بین‌المللی خلیج فارس را تشریح کرد که در مرحله اول اهمیت نام خلیج فارس مد نظر قرار دارد و پس از آن رویکرد فرهنگی و گردشگری با محوریت منطقه خلیج فارس با حضور صاحب نظران و سفرای کشورهای خارجی به عنوان هدف اصلی مورد توجه قرار دارد.

در ادامه سیدسعید هاشمی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی و دبیر کمیته علمی همایش در خصوص کیفیت برگزاری همایش و مقالات واصله به دبیرخانه گفت: تا كنون مقالات بسیاری واجد ويژگی‌های علمی در محورهای مربوطه به دبيرخانه همايش ارسال شده‌اند و نظر به اینکه این همایش بعد بین‌المللی هم خواهد داشت در کمیته علمی و داوری همایش نگاه سخت گیرانه‌ای به مقالات ارسالی وجود دارد تا بتوانیم همایشی در خور شان نظام جمهوری اسلامی و با کیفیت عالی برگزار کنیم.

وی یادآور شد: در مدت برگزاری این همايش، ارائه سخنرانی‌های مقامات و مسئولان و اساتيد صاحب نظر در موضوع خليج فارس و نيز پانل‌های‌ تخصصی در دو نوبت صبح و عصر پيش بينی شده است و مقالاتی در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: علاوه بر سخنرانی و ارایه مقالات در بخش جنبی همایش، كتاب مجموعه مقالات همايش رونمايي خواهد شد و از برگزيدگان مقالات برتر و اساتيد شاخص ملی تقدير خواهد شد.

در ادامه رحیم یعقوب‌زاده رئیس مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران و مجری همایش با ارائه کلیاتی درخصوص برگزاری همایش گفت: نخستین همایش بین‌المللی و دوازدهمین همايش ملی علمي- فرهنگی خليج فارس به منظور تحقق اهداف فرهنگي نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، شناساندن و شناسايي بيش از پيش نام و مزيت‌هاي فرهنگي، سياسي، اقتصادي و گردشگري منطقه خليج فارس با رویکردی کاربردی و نيز افزايش روح همكاري جمعي، كشف و شكوفاسازي خلاقيت دانشجويي، توسط مركز گردشگري علمي- فرهنگي دانشجويان ايران وابسته به جهاد دانشگاهي با سابقه برگزاري موفق یازده دوره همايش 10 و 11 اردیبهشت ماه 1397 برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری همایش را فراهم ساختن زمینه‌های مطالعات کاربردی در برابر بدعت گذاري‌های آگاهانه یا ناآگاهانه ای که سال هاي اخير به منظور مصادره سرمايه هاي فرهنگي و متعلقات هويت ملي ايرانيان صورت می گیرد عنوان کرد و افزود: این همایش با رویکرد علمی-فرهنگی و در محورهای فرهنگ، هنر و معماری حوزه خلیج فارس، گردشگری در تعاملات بين المللی حوزه خليج فارس، گردشگری در منطقه خليج فارس؛ فرصت ها و چالش ها، ایده های نو به منظور شناساندن جاذبه های گردشگری خلیج فارس، راهبردها و فرصت هاي سرمايه گذاري گردشگری در منطقة خلیج فارس، ایمنی و حقوق گردشگران در منطقه خلیج فارس، توسعه پایدار گردشگری خلیج فارس و سواحل آن، توانمندی های منطقة خلیج فارس در حوزة گردشگری فرهنگی، اکوتوریسم و سلامت و توسعة گردشگری سواحل خلیج فارس با بهره مندی از توانمندی جوانان و نخبگان کشور را برگزار می کند. وی همچنین افزود: امید است این همایش بستری باشد برای گفت ‌و شنود و تبادل‌ نظر ميان انديشمندان، استادان، پژوهشگران و دانشجويان و استفاده از مطالعات کاربردی نو و دستاوردهای علمی تا افق‌ هاي نوين براي دستيابي به راه‌ هاي مؤثر در توسعه‌ همه جانبه خليج فارس بگشاید و زمینه ساز صلح و توسعه پایدار خلیج فارس و حفظ، پاسداشت و تداوم فرهنگ و تمدن اصیل و نجیب ایرانی شود.

احمدی‌زاده، دبیر کمیته پشتیبانی و رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان بوشهر به عنوان میزبان همایش اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در راستای هم‌افزايي قلم‌ها و قدم‌های خدوم و غيور و اراده‌های بي‌شائبه و علمی و با توجه به وظیفه ملی و دینی خود در دفاع از هویت و آرمان‌های بزرگ کشور ایران و به ویژه خلیج فارس٬ خود را موظف به دفاع همه جانبه علمي و مستند از این پهنه آبی ارزشمند کشورمان و معرفي مزيت‌های بي‌شمار اقتصادی، فرهنگی، تجاری، گردشگری، ترانزيتی و نظير آن می‌داند؛ از همین‌رو این واحد تمام تلاش خود را به منظور میزبانی شایسته و بایسته همایش مذکور خواهد کرد.

بعد از استماع نظر تعدادی از اعضای شورای سیاستگزاری همایش، آیت‌الله صفایی، نماینده محترم ولی‌فقیه ضمن تشکر و قدردانی از حضور مسئولین جهاد دانشگاهی کشور و انتخاب بوشهر به عنوان محل برگزاری همایش بین‌المللی که کانون بسیار مهم منطقه‌ای در خلیج فارس محسوب می‌شود، افزود: تاریخچه به وجود آمدن آبراه و دگردیسی وجود قاره نشان از قدمت این منطقه و نام خلیج فارس دارد، جهان آینده جهان آبراه‌ها خواهد بود و کشوری موفق خواهد بود که دانش و کنترل آبراه‌ها را داشته باشد. به لطف الهی ثروت و ظرفیت فوق العاده ای برای کشور مهیا شده است و خلیج فارس محل تولد اندیشه ها و علوم نو بوده که ما متاسفانه از هیچکدام از این ظرفیت ها استفاده ای نکرده ایم و این همایش بزرگ باید بتواند منشا خیر و برکت برای کشور باشد . اقتصاد کرانه‌ها از مهم‌ترین ظرفیت‌های اقصادی دنیا هستند که نادیده گرفته شده و باید ظرفیت خلیج و کرانه بررسی شود و در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی بکار گرفته شود.

آیت‌الله صفایی افزود: بُعد گردشگری و اقتصادی خلیج فارس که تا کنون مورد کم لطفی قرار گرفته باید به همت مسئولین شکوفا شود و در پایان تأکید نمودند که همایش باید با همدلی و هوشیاری کامل مسئولین و به نحو احسن و آنگونه که در شأن کشور و نظام اسلامی است برگزار شود.

گفتنی است، دوازدهمین همایش ملی و نخستین همایش بین‌المللی خلیج فارس به همت مرکز گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران در تاریخ 10 و 11 اردیبهشت ماه 1397 در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار می‌شود.

captcha