بیش از ۵۰۰ نفر از مددجویان زندان‌های یزد حافظ قرآن هستند
کد خبر: 3676712
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۸

بیش از ۵۰۰ نفر از مددجویان زندان‌های یزد حافظ قرآن هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل زندان های استان یزد با بیان اینکه مدرسه قرآنی برای مددجویان زندان‌های یزد وجود دارد، گفت: بیش از ۵۳۵ نفر از مددجویان زندان‌های یزد حافظ قرآن کریم هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، تسنیم نوشت: رضا ذوالفعلی نژاد، مدیرکل زندان های استان یزد با بیان اینکه برنامه‌های متعددی برای مددجویان زندان‌های استان یزد برگزار می‌شود، اظهار کرد: یکی از این برنامه‌ها که از معنویت بسیاری برخوردار است، برگزاری محافل حفظ قرآن کریم است که با استقبال چشمگیر مددجویان مواجه شده است.

مدیرکل زندان‌های استان یزد افزود: در هر اندرزگاه یا بندی در زندان‌ها، یک اندرزگاه قرآنی وجود دارد که مددجویان علاقه‌مند به یادگیری مفاهیم قرآنی در آن شرکت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی تنها مختص اندرزگاه‌های قرآنی نیست، افزود: در سایر اندرزگاه‌ها نیز برنامه‌های قرآنی متعددی برگزار می‌شود ولی افرادی که در اندرزگاه‌های قرآنی حضور دارند، برنامه‌های شان از صبح آغاز و تا عصر به پایان می‌رسد.

ذوالفعلی نژاد با اشاره به وجود مدرسه قرآنی برای مددجویان، اضافه کرد: مددجویان علاقه‌مند به یادگیری مفاهیم مختلف قرآنی مانند حفظ، تجوید، ترتیل و غیره از صبح به این مدرسه قرآنی که به سبک سنتی و جالبی ساخته شده وارد می‌شوند و مراحل یادگیری را سپری می‌کنند.

مدیرکل زندان‌های استان یزد به تأثیر و اهمیت حفظ قرآن کریم در رفتار مددجویان اشاره و تصریح کرد: کارگاهی تحت عنوان حفظ قران کریم به منظور آموزش نکاتی پیرامون حفظ هرچه بهتر قرآن و نحوه تثبیت حفاظ برای مددجویان قرآنی اندرزگاه دارالحفظ برگزار می‌شود‎.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 535 نفر از مددجویان یزدی در این برنامه معنوی شرکت کردند، گفت: این مددجویان با علاقه‌ای که به حفظ قرآن کریم داشتند توانستند به جمع حافظان این کتاب آسمانی بپیوندند.

ذوالفعلی نژاد خاطر نشان کرد: از این تعداد مددجوی حافظ قرآن کریم، بیش از 207 نفر حافظ بیش از یک جزء قرآن کریم و 329 نفر نیز تاکنون توفیق به حفظ نیم جزء قرآن کریم را داشتند و امیدواریم که در آینده تعداد بیشتری از مددجویان در این طرح شرکت کنند و آمار را از این تعداد فراتر برود.

مدیرکل زندان‌های استان یزد اظهار کرد: قرآن و مفاهیم ارزشمند آن همواره نقش بی‌بدیلی در اصلاح و تربیت زندانیان داشته و تمام مددجویانی که در اندرزگاه‌های مختلف زندان‌های استان به فعالیت‌های قرآنی مشغول هستند، نگاه متفاوت‌تری نسبت به گذشته خود از زندگی دارند.

وی افزود: این حافظان قرآن می‌توانند بنا بر قانون از امتیازات قضایی، تخفیف‌ها، استفاده از امتیازات مرخصی و غیره نیز بهره‌مند شوند.

captcha