بصیرت برای تشخیص حق از باطل ضروری است
کد خبر: 3676854
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

بصیرت برای تشخیص حق از باطل ضروری است

'روه معارف: نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه قوه بینایی کمک کار انسان در مسیر زندگی است، اظهار کرد: اما برای پیدا کردن راه حق از باطل و انتخاب مسیر درست نیاز به قوه روشنگر دیگری به نام بصیرت داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، آیت‌الله سید علیرضا عبادی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، امروز ششم دی‌ماه در دیدار با مدیران کل و مسئولان پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: دینداری تنها به نماز و روزه نیست بلکه باید دینداری را در خوش‌رفتاری و دلسوزی در محیط خانوادگی و اجتماعی جست‌وجو کرد.
وی افزود: در زندگی فیزیکی هر آنچه که انسان نیاز دارد خداوند به او عطاء کرده که از آن جمله می‌توان به قوه بینایی اشاره کرد.
وی دامه داد: قوه بینایی کمک کار انسان در مسیر زندگی است اما برای پیدا کردن راه حق از باطل و انتخاب مسیر درست نیاز به قوه روشنگر دیگری به نام بصیرت داریم.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی بیان کرد: از آنجایی که بر اساس روایات معصومین(ع) دینداری در آخر از نگه داشتن آتش در کف دست سخت‌تر می‌شود، داشتن قوه بصیرت نیز در این ایام از اهمیت مضاعفی برخوردار است.
عبادی افزود: فردی که بتواند در آخر الزمان دینداری خود را حفظ کند در درگاه الهی نمره بالاتری نسبت به کسانی که در ایام ظهور در عرصه دین قدم بردارند، دریافت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه دینداری و مسلمانی انسان بر اساس رکوع و سجود و مشخصات شناسنامه‌ای مشخص نمی‌شود، اظهار کرد: مواضع و مسیر حرکت فرد دینداری و حق طلبی او را نشان می‌دهد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه بسیاری از افراد بر اساس مشخصات شناسنامه‌ای مسلمان نیستند اما مواضع و مسیر حرکت آن در راستای حق طلبی است، تصریح کرد: نمونه این افراد را در بین غیر مسلمانانی که در راه راهپیمایی اربعین گام برداشتند می‌توان مشاهده کرد.
عبادی بیان کرد: بسیاری هم نام مسلمان بر خود گذاشته‌ و زیارت عاشورا می‌خوانند اما چون شیعیان انگلیسی مواضع و رفتارشان، تقویت جبهه باطل و استکبار جهانی است.
وی یادآور شد: اگر امروزه شاهد فروپاشی خانواده‌ها هستیم نشان از نبود نگاه الهی است چرا که افراد به جای حق محوری به دنبال خود محوری و رفاه فردی هستند.

 

captcha