کارگاه آموزشی تاب‌آوری در چهارمحال و بختیاری برگزار شد
کد خبر: 3676857
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰

کارگاه آموزشی تاب‌آوری در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

گروه اجتماعی: کارگاه دو روزه آموزشی تاب‌آوری به همت استانداری و جهاد دانشگاهی استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری به نقل از ایسنا - منطقه چهارمحال و بختیاری - فاطمه دوستی پنجم دی ماه در این کارگاه، اظهار کرد: مطابق تفاهم نامه منعقد شده با جهاد دانشگاهی استان 12 کارگاه آموزشی در حوزه زنان برگزار خواهد شد.
مشاور و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره اینکه این کارگاه نخستین کارگاه از 12 کارگاه است و به موضوع توان افزایی، تاب‌آوری و توانمندسازی زنان درجوامع محلی، مدنی و سازمان‌های مردم نهاد می‌پردازد، افزود: در کارگاه‌های آتی به مباحثی همچون ارتقاء مهارت‌های ارتباطی در حوزه فردی و اجتماعی، افزایش میزان مشارکت زنان و ... پرداخته خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه جوامع مدنی می‌توانند کمک قابل توجهی به حوزه زنان و توان افزایی آنان داشته باشند، تصریح کرد: بسیاری از سازمان‌های مردم نهاد در حوزه‌های اجتماعی فعال هستند و در برخی سمن‌ها به حوزه‌های کار آفرینی و اقتصادی توجه شده است اما در مواردی همچون حسابرسی، پروژه نویسی و ... مشکلاتی وجود دارد.
دوستی ادامه داد: فعالیت سازمان‌های مردم نهاد مطلوب است اما این سازمان‌ها خود به دنبال تعریف پروژه و جذب آن نیستند.
وی در خصوص میراث فرهنگی و معنوی استان، گفت: این میراث معنوی، ناملموس و ارزشمند است و لالایی مادران برای فرزندان یکی از این نمونه‌ها است که به ثبت جهانی رسیده است.
دوستی با اشاره به اینکه تا سال 93، 14 اثر از این میراث به ثبت جهانی رسیده است که در میان آنان آثار استان به چشم می‌خورد، خاطرنشان کرد: این پیشینه تاریخی زنان استان به درستی ارائه نشده است.
مدیر و موسس خانه تاب‌آوری محمدرضا مقدسی نیز اظهار کرد: تاب‌آوری می‌تواند خلأهایی را که موجب ایجاد شرایط آسیب زا و چالش زا است با ترویج گفت و گو، به سمت یک مسیر توسعه اجتماعی ریل گذاری ‎کند.
وی با تاکید بر تاسیس مدرسه ملی تاب‌آوری، گفت: برای مقابله و عبور موفقیت‌ آمیز از سختی‌ها به تاب‌آوری نیازمند هستیم.
قدرت مقابله با مشکلات و توانایی بازیابی و بازسازی پس از صدمات احتمالی را تاب‌آوری گویند.
به گزارش ایسنا 70 نفر از نمایندگان جوامع مدنی، سازمان‌های مردم نهاد در حوزه زنان و بانوان در فرمانداری‌ها و استانداری استان از امروز به مدت دو روز در این کارگاه شرکت می‌کنند.

captcha