نخبه پروری، به معنای هدایت اصولی و منسجم استعدادهاست
کد خبر: 3676912
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

نخبه پروری، به معنای هدایت اصولی و منسجم استعدادهاست

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه حوزه های علمیه باید در برابر همه خطرات مسلح بوده و پاسخگوی شبهات مدرن باشند، گفت: نخبه پروری، به معنای هدایت اصولی و منسجم استعدادهاست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالي، آیت الله یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، در آئین تجلیل از ممتازین آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان این که رسول الله(ص) هشدار دادند که من بیم دارم از اینکه امت من مسیرشان عوض شود، گفت: رسول الله(ص) چنین گفت که من مسیر معرفتی خود را پیدا کردم اما امکان دارد که امتم به وسیله عوامل مزاحم درونی و بیرونی دچار جاهلیت و انحراف شوند.

امام جمعه بجنورد با بیان این که این انحراف به سبب سایش اعتقادی است یعنی آن که عده ای بر اعتقادات خود سست شدند، تصریح کرد: در سایش اعتقادی اعتقادات کمرنگ شده، پایه های باور سست و متزلزل می شود و درخت ایمان مورد آبیاری قرار نمی گیرد.

وی انحراف دوم را ریزش اخلاقی دانست و با بیان این که مردم در حکومت اسلام گرفتار مسائل شهوانی شده و شکم پرست می شوند که این همان محور هدف گذاری شده دشمنان است، بیان کرد: ریزش اعتقادی در امت دینی سبب می شود تا مسائل اصلی زندگی برای آنان فرعی جلوه کرده و گرفتار مسائل سطحی زندگی شوند.

آیت الله یعقوبی با بیان این که عده ای نیز درگیر فتنه های گمراه کننده و یا شورش های اجتماعی می شوند، خاطر نشان کرد: رسول الله(ص) بارها در بیانات مختلفی چنین طرح کردند که خطر این انحراف تا انقلاب حضرت مهدی(عج) وجود دارد و دشمن تمرکز بر عرصه اعتقادات، اخلاقیات، اجتماعیات و سیاسیات دارد همانگونه که در شبکه های مختلف ماهواره ای به دنبال شبهه افکنی علیه دین مبین اسلام هستند و می خواهند تا اعتقادات مسلمانان را متزلزل کنند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه باید در برابر همه خطرات مسلح بوده و پاسخگوی شبهات مدرن باشند، اظهار کرد: حوزه های علمیه رسالت تقویت اعتقادی مردم و پاسخگویی به شبهات روز جامعه دینی را بر عهده دارند که بر این اساس، باید طلاب تربیت کنند تا بتوانند با حضور در میان مردم به شبهات متعدد آنان در زمینه های مختلف پاسخگو باشند.

رئیس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با بیان این که با طرح شبهات کلامی و گسترش مسائل غیراخلاقی، عده ای الگوهای دینی را زیر سوال می برند و الگو بدلی ارائه می کنند، گفت: الگوسازی واقعی به جای بدلی در دست حوزه های علمیه است و آنان باید تلاش کنند تا ضمن برجسته کردن الگوهای دینی، از الگوسازی بدلی با هدف ایجاد فتنه جلوگیری کنند.

وی با بیان این که فتنه همواره در زندگی بشریت وجود دارد که عامل آزمون الهی است، بیان کرد: طلاب نباید فتنه را کمرنگ ببینند همانگونه که امروز نیز عده ای بنا دارند تا نه دی را از صفحه تاریخ حذف کنند اما هیچیک نباید بگذارند تا این رشادت ها فراموش شده و فتنه گران در جامعه امروزی میدان داری کنند.

آیت الله یعقوبی در ادامه با بیان این که موعظه به معنای تجلی غیرت و بصیرت دینی بوده و باید در برابر فتنه موعظه داشت، اظهار کرد: موعظه همان جوشش ملی، حرکت خودجوش و آتش به اختیار است و در نه دی ماه بلوغ و اوج بصیرت سیاسی مردم به حدی بود که خودجوش به میدان آمدند و در برابر همه سمپاشی دشمنان نظام و انقلاب ایستادگی کردند.

وی نخبه پروری را به معنای هدایت اصولی و منسجم استعدادها دانست و گفت: طلاب عزیز همتتان را بالا ببرید و افق های دوردست را بنگرید تا این حرکت تحولی و جهادی حوزه علمیه خراسان استمرار داشته باشد.

captcha