طرح اختلالات ژنتیک 15 تا 25 سال در مدارس بیرجند و قاین اجرا میشود
کد خبر: 3677136
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

طرح اختلالات ژنتیک 15 تا 25 سال در مدارس بیرجند و قاین اجرا میشود

گروه اجتماعی: مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی از اجرایی شدن طرح اختلالات ژنتیک 15 تا 25 سال توسط بهزیستی در مدارس بیرجند و قاین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، علی عرب‌نژاد، مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی، روز گذشته ششم دی‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجایی که دانش‌آموزان امیدهای فردای کشور هستند؛ اجرای همزمان دو طرح آگاه‌سازی و اختلالات ۱۵ _ ۲۵ سال در میان آنها در دو پایه دهم و یازدهم باعث پیشگیری از معلولیت‌ها و بیماری‌های ژنتیکی در آینده برای آن‌ها خواهد شد .
وی افزود: همکاری دو دستگاه به ویژه آموزش و پرورش و بهزیستی در ایجاد جامعه‌ای پویا و با نشاط اثربخش خواهد بود .
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی به بیشترین درصد ازدواج فامیلی در استان اشاره کرد و ادامه داد: در ازدواج فامیلی ریسک انتقال ژن معیوب به مراتب بیشتر است .
عرب‌نژاد با اشاره به اینکه بهترین زمان مراجعه برای مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج است، تصریح کرد: در این طرح دانش‌آموزان مشکوک برای مشاوره ژنتیک به مراکز ارجاع داده می‌شوند و مشاوره برای آن‌ها بصورت رایگان انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این سومین سال است که طرح در استان اجرایی می‌شود، یادآور شد: امسال 2300 دانش‌آموز دختر و پسر پایه‌های دهم و یازدهم از خدمات طرح غربالگری اختلالات ۱۵_ ۲۵ بهره‌مند خواهند شد .

captcha