فتنه 88 جنگ احزاب بر علیه جمهوری اسلامی ایران بود
کد خبر: 3677318
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
موسوی:

فتنه 88 جنگ احزاب بر علیه جمهوری اسلامی ایران بود

گروه سیاسی: امام جمعه قیدار گفت: فتنه 88 جنگ احزاب بر علیه جمهوری اسلامی ایران بود و 9 دی سالروز حماسه مردم ايران، روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی، امام جمعه قیدار ظهر امروز جمعه 8 دی‌ماه در خطبه‌های نمازجمعه قیدار اظهار کرد: امام باقر (ع) فرمود: «خداوند در روز قيامت عده‌ای را از قبورشان در حالی محشور می‌كند كه دست‌هايشان به گردن‌های آنان محكم بسته شده و فرشتگان آنها را پيوسته نكوهش می‌كنند و می‌گويند: اينها كسانی هستند كه خداوند به آنها روزی داد اما آنها از پرداخت حق خدا امتناع ورزيدند».
 
وی افزود: در روايات آمده زكات، نشانه بى‏نقص بودن و كمال اسلام و ايمان است. «تمام اسلامكم اداء الزّكاة» نشانه تمامیت اسلام اداء زکات است «سبعة من كنّ فيه فقد استكمل حقيقة الايمان... و ادّى زّكاه ماله». فرمودند این خصوصیات اگر در کسی باشد به حقیقت ایمان دست یافته یکی از آنها پرداخت زکات است.
 
حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به فرا رسیدن 9 دی گفت: 9 دی سالروز حماسه مردم ايران، روز بصيرت و ميثاق امت با ولايت است و فتنه 88 جنگ احزاب بر علیه جمهوری اسلامی ایران بود در صدر اسلام زیرا جنگ احزاب که به جنگ خندق معروف است، به‌صورتی شکل گرفت که همه احزاب و گروه‌ها وقتی دیدند هر کاری علیه اسلام انجام می‌دهند نتیجه نمی‌گیرند، تصمیم گرفتند اختلافات را کنار گذاشته همه با هم ائتلاف کنند و اسلام نوپای آن روز را از میان بردارند.
 
امام جمعه قیدار تاکید کرد: حماسه نهم دی ماه، دستاوردهای بسیاری داشت که یکی از آنها اثبات نقش بی‌بدیل ولایت و رهبری در خنثی‌سازی توطئه دشمنان بود و 9 دی در سایه هدایت‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری به وجود آمد. و دیگر این که ثابت کرد مردم پیوند ناگسستگی با انقلاب و نظام و رهبر خود دارند.
captcha