یوم الله «9 دی» روز میثاق ملت با ولایت است
کد خبر: 3677338
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲

یوم الله «9 دی» روز میثاق ملت با ولایت است

گروه سیاسی: امام جمعه نظرآباد از یوم الله «9 دی» به عنوان روز میثاق ملت با ولایت یاد کرد و گفت: مردم ایران در این روز طی یک حماسه خودجوش نقشه‌های دشمنان اسلام را نقشه برآب کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت الاسلام و المسلمین جعفر محسن‌زاده، امام جمعه نظرآباد، هشتم دی ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نظرآباد، با اشاره به حماسه نهم دی ماه، اظهار کرد: این روز به نام روز بصیرت و میثاق امت با ولایت مزین شده است.
وی در ادامه با اشاره به بیانات امیر المومنین(ع) مبنی بر اینکه مهم‌ترین حق، حق مردم بر حکومت و حق حکومت بر مردم است، عنوان کرد: در این رابطه ایجاد نظم و امنیت در جامعه، ایجاد رفاه و آرامش و حل مشکلات معیشتی و غیره وظیفه حکومت و در مقابل حمایت از حکومت نیز وظیفه مردم است.
این مسئول در بخش دیگری با اشاره به فتنه ۸۸، تاکید کرد: منافقین و دین‌ستیزها در قالب نگرش خودتاخته سبز با هدف نفی حکومت دینی وارد خیابان ها شدند و دست به تخریب اموال مردم و دولت زدند.
محسن‌زاده با اشاره به اینکه برخی می گویند این فتنه مربوط به انتخابات بود، بیان کرد: آن‌ها برای خدشه‌دار کردن چهره ملت ایران در عرصه بین‌الملل اقدام کردند اما نمی‌دانستند که ملت ایران، مردمی صلح‌طلب هستند که انقلاب را با جان و دل به دست آورده‌اند و تا پای جان از آن صیانت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه شیطان بزرگ در تصورات خود امید داشت که جمهوری اسلامی را با انقلاب مخملی از پای در بیاورد، خاطرنشان کرد: اما مردم در روز نهم دی حماسه‌ای عظیم آفریدند و کودتای مخملی را شکست دادند.
امام جمعه نظرآباد در ادامه با اشاره به اینکه دشمنان اسلام در روز نهم دی ماه که با عاشورای حسینی مطابق بود، پرچم امام حسین(ع) را به آتش کشیدند و به اعتقادات مردم توهین کردند، گفت: مردم ایران در این روز طی یک حماسه خودجوش نقشه‌های دشمنان اسلام را نقشه برآب کردند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با نهم دی ماه، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی است و وظیفه یکایک ماست که در مقابل هجمه‌های دشمنان که می‌خواهند مردم را ناامید کنند، ایستادگی کنیم. دشمنان با استفاده از راهکارهای مختلفی مانند شبکه‌های مجازی و ماهواره ای به دنبال بدبین کردن ملت جمهوری اسلامی هستند و در این رابطه باید مقابله کنیم.
امام جمعه نظرآباد با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اهمیت انقلابیگری، عنوان کرد: مردم در حماسه نهم دی پاسخ دندانشکنی به انقلابی نماها دادند. برخی افراد ریشه خود را فراموش کرده‌اند و به خاطر ثروت و قدرت‌طلبی و ادای انقلابیون را در می‌آورند.

 

captcha