برگزاری چهل وسومین سالگرد شهادت آیت‌الله غفاری در آذرشهر
کد خبر: 3677384
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹

برگزاری چهل وسومین سالگرد شهادت آیت‌الله غفاری در آذرشهر

گروه اجتماعی: چهل وسومین سالگرد شهادت آیت‌الله غفاری با حضور مسئولان، خانواده شهدا و مردم در آذرشهر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، عصر روز گذشته هشتم دیماه چهل وسومین سالگرد شهادت آیت‌الله غفاری با حضور مسئولان، خانواده معظم شهدا و مردم در آذرشهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام اسدالهی از وعاظ و روحانیان مشهد مقدس در این مراسم گفت : شهید آیت الله غفاری نماد بارز روحانی مبارز و بصیر بود.
وی افزود : این عالم مجاهد ، ولایتمداری را در عمل ثابت کرد و تا پای جان در راه تحقق آرمانهای نهضت اسلامی ایستاد.
دبیرکارگروه سیاسی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد : اینکه شهید غفاری دشمن خمینی را کافر می دانست به این معنا است دشمنان ولایت فقیه از طایفه کفار هستند.
وی گفت : ولایت فقیه ، همان ولایت رسول خداست و اطاعت از ولی امر واجب است.
حجت الاسلام اسدالهی با اشاره به دشمنی روز افزون استکبار جهانی با انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امروز باید بیش از هر زمان دیگر دشمن خود را بشناسیم و گوشمان به فرمان رهبرمان باشد.
وی ادامه داد : امروز دشمنان اسلام ، با نفوذ در لایه های نظام تلاش می کنند روحیه انقلابی را در مردم ایران شکسته و اسلام معتدل را جایگزین اسلام انقلابی کنند.
این خطیب آستان قدس رضوی سند خفت بار آموزشی ۲۰۳۰ را جزو راهبردهای نفوذ آمریکایی ها در ایران برشمرد و گفت : سند ۲۰۳۰ به خاطر پیاده کردن اسلام آمریکایی در ایران طراحی شده است و نباید اجازه داد این توطئه اجرا شود.
وی حفظ انقلاب اسلامی و خون شهدا را وظیفه مردم و مسئولان دانست و تصریح کرد : مردم در مسیر انقلاب هستند و مسئولان باید اقتصاد مقاومتی را برای حفظ آینده نظام اجرا کنند تا گرانی و رکود و فقر در کشور ریشه کن شود.
دبیرکارگروه سیاسی آستان قدس رضوی با گرامی داشت روز 9 دی ماه هم خاطرنشان کرد : مدیریت و قدرت ولایت فقیه در بسیج مردم علیه فتنه 88 نمونه بارزی از نقش مهم رهبری در جامعه اسلامی است و اگر درایت امام خامنه ای در آن توطئه خطرناک نبود مسلما کشورمان به سرنوشت بدی دچار می شد.
عالم مجاهد آیت الله شیخ حسین غفاری در سال 1293 هجری شمسی در آذرشهر متولد شد و پس از سالها مجاهدت در راه دین و انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم طاغوت در 7 دی ماه سال 1353 در سیاهچاله ساواک و زیر فجیع ترین شکنجه ها به شهادت رسید .
شهرستان آذرشهر زادگاه این عالم مجاهد با حدود 120 هزار نفر جمعیت در غرب آذربایجان شرقی واقع شده و از شهرهای پیشتاز در حمایت از نهضت امام خمینی و دفاع مقدس محسوب می شود.

captcha