بصیرت مهمترین راهکار مقابله با فتنه است
کد خبر: 3677433
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
/9دی؛ روز حماسه‌‌آفرینی ملت ایران/

بصیرت مهمترین راهکار مقابله با فتنه است

گروه سیاسی: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر گفت: فتنه یعنی عده‌ای با برنامه‌ریزی قبلی فضای عمومی جامعه را به گونه‌ای ملتهب کنند که مقداری از حق با باطل آمیخته شده و تشخیص عرصه بر مردم عادی مشکل می‌شود و بصیرت مهمترین راهکار مقابله با این شرایط است.

مجید مرادی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد: 9 دی روز دفاع از ارزش‌های دین بود و یکی از بارزترین مبحثی که ما را مکلف می‌کند در این زمینه صحبت کنیم، اظهارنظر و ارزشی است که مقام معظم رهبری برای این روز بیان کرده است.
 
مرادی با اشاره به اینکه در روز 9 دی ملت بابصیرت ایران از اصل انتخابات دفاع کردند، تصریح کرد: عده‌ای قصد داشتند در مسیر انتخابات قانونی و مردمی بدعت ایجاد کنند این در حالی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هرساله به طور میانگین حداقل یک انتخابات در کشور برگزار شده است.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر با بیان اینکه تبیین دلایل و حوادث منتهی به روز نهم دی‌ماه سال 88 جایگاه این روز را در اذهان عمومی مشخص می‌کند، گفت: قدرت الهی در خلق این روز نمایان بود.
 
مرادی تصریح کرد: آنچه در انتخابات 88 رخ داد منازعات سیاسی نبود بلکه به معنای واقعی فتنه بود و تحلیلگران بر این عقیده هستند که از سالها قبل مقدمات این فتنه در محافل آکادمیک فکری آمریکا کلید زده شد که یکبار در 18 تیرماه 78 اجرایی شد و با وجود اینکه این وقایع فتنه سختی بود ولی با حضور مردم در 23 تیرماه سنگ تمام گذاشته و نقشه‌های دشمن نقش برآب شد.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر با بیان اینکه فتنه یعنی عده‌ای با برنامه‌ریزی قبلی فضای عمومی جامعه را به گونه‌ای ملتهب کنند که مقداری از حق با باطل آمیخته شده و تشخیص عرصه بر مردم عادی مشکل می‌شود، گفت: حضرت علی (ع) بارها در نهج‌البلاغه از فتنه یاد کرده و فتنه و عاملان آن را مذمت کرده‌اند.
 
مرادی با اشاره به اینکه طی 18 سال گذشته دو فتنه اساسی را پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: در 23 تیر 78 مردم حضور پرشوری در راهپیمایی داشتند ولی انتقادی که وارد است اگر در این سال‌ها نقش حضور مردم و همچنین فتنه 78 به خوبی تبیین می‌شد، شاید فتنه 88 رخ نمی‌داد بر همین اساس وظیفه داریم فتنه 88 را به خوبی تبیین و نقش حضور مردم در حماسه 9 دی را پاس بداریم تا با ایجاد زمینه‌های بصیرت فتنه دیگری با سودجویی دشمنان رخ ندهد.
captcha