هدیه قرآنی اردوغان به خانواده مؤسس اخوان‌المسلمین سودان
کد خبر: 3677468
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

هدیه قرآنی اردوغان به خانواده مؤسس اخوان‌المسلمین سودان

گروه بین‌الملل: سفیر ترکیه در خارطوم، یک نسخه قرآن خطی را به نمایندگی از رئیس‌جمهور ترکیه به خانواده مرحوم شیخ حسن الترابی، مؤسس اخوان‌المسلمین سودان اهدا کرد.

هدیه قرآنی اردوغان به خانواده مؤسس اخوان‌المسلمین سودانبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری arabi21؛ عرفان نذیر اوغلو، سفیر ترکیه در خارطوم دیروز جمعه(هشتم دی‌ماه) هدیه رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را به خانواده شیخ حسن الترابی، رهبر فقید اسلام‌گرایان سودان و مؤسس اخوان‌المسلمین این کشور اهدا کرد.

این هدیه یک نسخه قرآن دست‌نویس بود که به همسر مرحوم حسن الترابی اهدا شد.

عصام الترابی، فرزند شیخ حسن الترابی در این باره به خبرگزاری آناتولی گفت: دیروز پس از نماز جمعه در منزلمان در خارطوم(پایتخت سودان) عرفان نذیر اوغلو، سفیر ترکیه در سودان و همسرش را ملاقات کردیم و آنان هدیه اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه را به خانواده ما دادند.

وی افزود: این هدیه نسخه خطی دست‌نویس قرآن بود که به دست مشهورترین خوشنویسان ترکیه خوشنویسی شده است.

حسن الترابی، رئیس حزب کنگره مردمی و مؤسس اخوان‌المسلمین سودان در اول فوریه 1932 در شهر «کَسَلا»(Kassala) در سودان متولد شد. او یکی از معروف‌ترین رهبران اسلامی جهان و از مشهورترین شخصیت‌ها در زمینه تفکر و فقه اسلامی معاصر بود. رهبر اخوان‌المسلمین سودان در  پنجم مارس 2016 میلادی (15 اسفندماه 1394) در سن 84 سالگی در خارطوم دار فانی را وداع گفت/.

captcha