بلاتکلیفی موسسات قرآنی در انتظار ادغام اتحادیه کشوری
کد خبر: 3677608
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
حسنی عنوان کرد:

بلاتکلیفی موسسات قرآنی در انتظار ادغام اتحادیه کشوری

گروه فعالیت‌های قرآنی: بازرس اتحادیه‌ موسسات قرآنی کشور گفت: هنوز ادغام اتحادیه کشوری صورت نگرفته و این مساله تقریبا باعث بلاتکلیفی اتحادیه‌ و موسسات استانی شده است.

محمدعلی حسنی، بازرس اتحادیه موسسات قرآنی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان اظهار کرد: در همه استان‌ها مراحل ادغام موسسات قرآنی که پیش از این تحت نظارت و با مجوز تبلیغات اسلامی و یا فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شد، به صورت قانونی و در قالب اتحادیه‌های مدغم صورت گرفته ولی با توجه به اینکه هنوز در سطح کشوری این ادغام انجام نشده، اتحادیه‌ها و موسسات قرآنی استانی تقریبا در بلاتکلیفی به سر می‌برند.
 
حسنی با اشاره به اینکه در سایه شکل‌گیری اتحادیه مدغم کشوری، اتحادیه‌های استانی به نحو احسن و در یک‌راستا وظایف خود را انجام می‌دهند، تصریح کرد: یکی از موارد بلاتکلیفی اتحادیه‌های استانی و به تبع آن موسسات قرآنی، عدم واریز بودجه‌ است.
 
مدیر عامل موسسه قرآنی بینات زنجان با بیان اینکه در قالب اتحادیه مدغم موسسات قرآنی می‌تواند یکپارچه‌تر فعالیت‌های قرآنی خود را به انجام برسانند، تاکید کرد: نقش موسسات مردمی قرآنی در زمینه نهادینه کردن معارف والای دینی بر کسی پوشیده نیست و در حال حاضر و پس از اجرای طرح ادغام به صورت موسسات فرهنگی قرآن و عترت فعالیت می‌کنند.
captcha