نهم دی‌ماه سال 88 توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد/ مردم بصیرت خود را افزایش دهند
کد خبر: 3677646
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲

نهم دی‌ماه سال 88 توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد/ مردم بصیرت خود را افزایش دهند

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: در روز نهم دی‌ماه سال 88، مردم هوشیار، آگاه و با بصیرت ایران در این روز یکبار دیگر با آرمان‌های شهدا و امام راحل و منویات رهبری تجدید عهد کرده و توطئه‌های دشمنان نظام را نقش بر آب کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در مراسم بزرگداشت روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت در تبریز، با بیان این‌که نهم دی ماه یکی از روزهای پر افتخار و ماندگار حماسه بزرگ مردم ایران است، اظهار کرد: در روز نهم دی‌ماه سال 88، مردم هوشیار، آگاه و با بصیرت ایران در این روز یکبار دیگر با آرمان‌های شهدا و امام راحل و منویات رهبری تجدید عهد کرده و توطئه‌های دشمنان نظام را نقش بر آب کردند.   
وی با اشاره به این‌که فتنه سال 88 دارای چند نکته مهم و ضروری است که همواره باید باز خوانی شده و مدنظر مردم قرار گیرد، تصریح کرد: فراموشی فتنه 88 و حماسه نهم دی ماه موجب تحمیل هزینه‌هایی بر کشور می‌شود، در سال 88 حضور پر شکوه مردم و مشارکت 40 میلیونی مردم در دهمین انتخابات ریاست جمهوری توانست علاوه بر تحکیم قوای داخلی کشور، دامنه  نفوذ جمهوری اسلامی را در عرصه‌های جهانی به عنوان یک الگوی مردم سالاری دینی ارائه دهد.      
وی با تاکید بر این‌که فتنه 88 نتیجه طراحی و برنامه ریزی بلند مدت سرویس‌های اطلاعاتی و دشمنان قسم خورده ایران در راس آنها آمریکای جهانخوار بود، افزود: وقایع تلخ بعد از انتخابات در فتنه 88 از قبل تعریف شده بود که در آن روز به مرحله اجرایی در آمد و برخی عناصر داخلی از روی ناآگاهی یا آگاهی پازل طراحی شده دشمن را تکمیل کردند در حالی رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند؛ طراح و مدیر فتنه در بیرون از مرزها بوده و در داخل نیز برخی از افراد با آنها همکاری کردند تا این فتنه تحقق یابد.   
حجت‌الاسلام آل هاشم با اشاره به این‌که یکی از اقدامات فتنه گران هجمه به ارزش‌ها و باورهای دینی مردم ایران بود، گفت: عاشورای حسینی که یکی از مقدسات شیعیان محسوب می‌شود، مورد هجمه دشمنان و فتنه گران قرار گرفت و فتنه گران در این روز مقدس، مسجد آتش زده و به مقدسات مردم مسلمان ایران توهین کردند.   
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: فتنه گران برخی از نهادهای جمهوری اسلامی از جمله شورای نگهبان را زیر سوال برده و با این اقدام بدعتی برای شورای نگهبان ایجاد کردند.  
وی با اشاره به پیامدهای فتنه 88، اظهار کرد: فتنه  88 موجب افزایش تحریم‌ها و تهدیدات از سوی دشمنان و استکبارعلیه جمهوری اسلامی شده و افزایش مطالبات دشمن در موضوعاتی مانند هسته‌ای را به دنبال داشت. 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تاکید بر این‌که فتنه 88 موجب امیدواری دشمن به براندازی نظام جمهوری اسلامی شد، تصریح کرد: دشمنان در فتنه 88 امیدوار شدند که می‌توانند نظام را از بین برده و اقدامی برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی انجام دهند.   
امام جمعه تبریز، با بیان این‌که اثبات نقش بی بدیل مقام معظم رهبری یکی از دستاوردهای حماسه نهم دی محسوب می‌شود، گفت: بسیاری از افراد می خواستند مقام معظم رهبری انتخابات را ابطال اعلام کنند تا مشکلات حل شود ولی موضوع اصلی، بحث برگزاری انتخابات نبود و اگر ابطال انتخابات از سوی رهبری انجام می شد، بدعتی برای انتخابات بعدی به وجود می آمد.      
وی با بیان این‌که درسال 88 برخی از افراد به دلیل بی بصیرتی در فتنه نقش داشتند ولی در حماسه نهم دی ماه به خود بازگشته و منصرف شدند، گفت: رهبر معظم انقلاب همواره به بصیرت تاکید می‌کنند و همه ما باید بدانیم بصیرت یعنی شناخت دیروز، امروز، فردا.  
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که فتنه 88 به پایان رسید اما این به معنای آن نیست که پروژه فتنه بسته شده است، اظهار کرد: احتمال این‌که فتنه‌های دیگر نیز رخ دهد، زیاد است، به همین دلیل مردم باید بصیرت خود را روز به روز افزایش داده و با اطاعت و ولایت مداری آماده ی پاسخگویی فتنه های دیگر باشند. 
  
captcha