فضای مجازی لذت دین را از مردم گرفته است
کد خبر: 3677723
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸
مریم سعیدی، داور قرآن:

فضای مجازی لذت دین را از مردم گرفته است

گروه فعالیت‌های قرآنی: حافظ کل قرآن و داور مسابقات اوقاف گفت: متأسفانه در جامعه امروزی، فضای مجازی، لذت بسیاری از امور دینی را از انسان گرفته است نباید از چنین مسائلی غافل بود.

مریم سعیدی، مربی و داور مسابقات قرآن اوقاف، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به تلاوت‌های مجلسی گفت: سبک قرائت قرآن در جهان اسلام دچار رکود نشده بلکه به نظر بنده بسیاری از سبک‌هایی که می‌توان به وسیله آن قرآن را تلاوت کرد شناسایی و شاید سبکی باقی نمانده که منتظر ابداع آن باشیم.
وی با اشاره به دلنشین نبودن برخی تلاوت‌ها افزود: به نظر بنده به جای اینکه دنبال اشکال در کار قاری باشیم باید به دنبال اشکال در وجود خودمان باشیم اگر تلاوتی به دلمان نمی‌نشیند نتیجه بی‌توجهی به قرآن و مشغول کردن خود به امور غیر قرآنی است. بسیاری از عالمان دینی از تلاوت ساده و حتی بی روح، چنان لذت می‌برند و غرق آن می‌شوند که قاری و حافظ قرآن را شرمنده خود می‌کنند.
این حافظ کل قرآن بیان کرد: متأسفانه در جامعه امروزی، فضای مجازی، لذت بسیاری از امور دینی را از انسان گرفته است نباید از چنین مسائلی غافل بود.
سعیدی در ارتباط با تاثیر صوت دلنشین و حرکات قاری حین تلاوت در شنونده گفت: صوت دلنشین و حرکات قاری حین تلاوت در شنونده بی تاثیر نیست همانطور که قاری به واسطه تشویق مستمعین جان تازه می‌گیرد و شور و تلاوتش بیشتر می‌شود، صوت خوب و ارتباط چشمی با حضار، لذت تلاوت را بر مستمعین می‌افزاید.
وی تشویق مستمعین هنگام قرائت را ضروری برشمرد و افزود: اگر تشویقی نباشد و مستمع سکوت کند از نشاط جلسه برای قاری و مستمع کاسته خواهد شد.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک دوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۰/۱۰ - ۱۳:۴۳
0
0
«متأسفانه در جامعه امروزی، فضای مجازی، لذت بسیاری از امور دینی را از انسان گرفته است نباید از چنین مسائلی غافل بود».

این اصلا درست نیست، چه ربطی داره؟ بله مشغولیت های ما زیاد شده، برای همین غفلت هامان هم زیاد است و قلب ما آمادگی بهره مندی از نور قرآن رو نداره
دوستان قرآنی ما دقت نظر بیشتری در تبیین مسائل داشته باشند و این قدر عوامانه صحبت نکنند
حسن بیک
|
Spain
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۹ - ۱۰:۳۵
0
0
ای خواهر گرامی مثالی هم عنایت بفرمایید ببینیم مثلا فضای مجازی لذت کدام امور دینی را از انسان گرفته است؟
captcha