پژوهشگر ایرانی، نویسنده کتاب آلمان و مسلمانانش
کد خبر: 3677923
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴

پژوهشگر ایرانی، نویسنده کتاب آلمان و مسلمانانش

گروه بین‌الملل: کتاب «"ما" چه کسی است؟ آلمان و مسلمانانش» اثر نوید کرمانی نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر آلمانی ایرانی‌تبار است که در سال 2009 منتشر شد.

پژوهشگر ایرانی؛ نویسنده کتاب آلمان و مسلمانشبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از کانال تلگرام مطالعات اسلام و آلمان(اروپا)؛ نوید کرمانی در این کتاب به مسئله مهاجرت مسلمانان به آلمان و اروپا به عنوان یک واقعیت غیر قابل انکار اشاره کرده است و سعی دارد به این مسئله بپردازد که حال باید چگونه با این مسئله کنار آمد.

اینکه اسلام را چگونه تعریف باید کرد و منظور از اسلام دقیقا کدام اسلام است و از طرف دیگر مدرنیته نیز دقیقا به چه معناست، آنوقت می توان قضاوت صحیحی داشت که آیا می توان اسلام و مدرنیته و همچنین مفاهیم مدرن را با هم جمع کرد یا نه.

او در واقع ابتدا سعی دارد تا تصویری واقع‌بینانه نسبت به هر دو طرف مسئله ایجاد کند و سپس به ارائه راهکار برای تعامل بهتر میان این دو بپردازد.

این کتاب پس از انتشار با اقبال خوبی در آلمان مواجه شد و بعد از آن نیز توسط مرکز فدرال آموزش‌های سیاسی آلمان(Bundeszentrale für politische Bildung) باز نشر شد.

کرمانی این کتاب را به پروفسور عبدالجواد فلاطوری(پژوهشگر ایرانی حوزه فلسفه، بنیانگذار کتابخانه شیعی در دانشگاه کلن و آکادمی علوم اسلامی آلمان) تقدیم کرده است/.

مطالب مرتبط
captcha